كيفر ناپاكان‌


«الزَّانِيَةُ وَ الزَّانى‌ فَاجْلِدُوا كُلَّ واحِدٍ مِنْهُما مِائَةَ جَلْدَةٍ وَ لا تَأْخُذْكُمْ بِهِما رَأْفَةٌ فى‌ دينِ اللَّهِ انْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْاخِرِ وَ لْيَشْهَدْ عَذابَهُما طائِفَةٌ مِنَ الْمُؤْمِنينَ الزَّانى‌ لا يَنْكِحُ الَّا زانِيَةً اوْ مُشْرِكَةً وَالزَّانِيَةُ لا يَنْكِحُها الَّا زانٍ اوْ مُشْرِكٌ وَ حُرِّمَ ذلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ» (نور، آيات 2- 3)

هر يك از زن و مرد زناكار را، صد تازيانه بزنيد و اگر به خدا و روز قيامت ايمان داريد، مبادا كه در حكم خدا نسبت به آن دو دستخوش ترحّم گرديد و مجازات آنان را گروهى از مؤمنان بايد شاهد باشند. مرد زناكار جز با زن زناكار يا مشرك ازدواج نكند و زن زناكار را نيز جز مرد زناكار يا مشرك به ازدواج خويش در نياورد و چنين كارى بر مؤمنان حرام شده است.

زنا يكى از گناهان كبيره است كه در اسلام بشدّت مورد سرزنش قرار گرفته است. در روايتى از پيامبر اسلام (ص)، زنا در رديف قتل پيامبر و امام و ويران كردن خانه كعبه قرار داده شده كه بخوبى نشان‌ دهنده درجه زشتى اين عمل ناپسند است.
از آنجا كه زنا باعث
#فساد نسل،
#فروپاشى كانون خانواده،
#شيوع امراض گوناگون تناسلى،
#منشأ بسيارى از مفاسد اجتماعى و
#نابودى اخلاق عالى و كرامت انسانى مى‌باشد،
در طول تاريخ بشر مورد نكوهش بوده است و حتى مرتكبان اين عمل زشت در خفا و پنهانى بدان مبادرت ورزيده‌اند.
از بين بردن ميل و رغبت به ازدواج و تأمين نياز جنسى از طريق نامشروع، بدون تحمل رنج و مشقت و هزينه ازدواج و عدم توجه به فرزندان (چون نامشروعند) و تربيت آنان از ديگر نتايج زيانبار زنا است.
امام رضا (ع) در مورد فلسفه حرمت زنا فرمود:
زنا به خاطر مفاسدى كه دارد، حرام شده است و آن مفاسد عبارتند از: قتل، از بين رفتن نسب‌ها، ترك تربيت اطفال، فاسد شدن ميراثها و مانند آن.

#در_ادامه: حدّ زنا