رازی سر به مُهر
عبدالله بن فضل هاشمی از امام صادق(علیه السلام) نقل می کند که حضرت فرمود: ناگزیر برای صاحب الامر(عجل الله فرجه) غیبتی خواهد بود، به طوری که صاحب هر عقیده باطلی در مورد آن حضرت دچار شک و تردید می شود. عبدالله گفت: جانم فدایت! چرا؟ حضرت فرمود: ما اجازه نداریم علت آن را برای شما بیان کنیم. عبدالله بار دیگر عرض کرد: حکمت غیبت آن حضرت چیست؟ حضرت فرمود: حکمت غیبت ایشان مانند غیبت پیامبران و اولیاء پیشین خداوند است و تا بعد از ظهور آن حضرت، علت آن کشف نمی شود، همان گونه که علت سوراخ کردن کشتی و کشتن غلام و به پا نمودن دیوار توسط حضرت خضر(علیه السلام) تا هنگام جدا شدن موسی(علیه السلام) از خضر(علیه السلام) برای آن حضرت روشن نشده بود.(٤)
پی نوشت:
1. کمال الدین و تمام النعمة، صفحه485.
2. سوره نساء ،آیه 157.
3. کمال الدین تمام النعمة، صفحه 352.
4. بحار الانوار، جلد52، صفحه 91
سمیرا باقری