انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 12

موضوع: آداب قرائت قرآن

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    quran آداب قرائت قرآن




    بعضى از شرايط و آداب تلاوت قرآن


    بدان كه: ثواب تلاوت قرآن، از حد بيرون، و قدر فضيلت آن از حدبيان افزون است.
    از حضرت پيغمبر - صلى الله عليه و آله - مروى است كه: «هيچ شفيعى در روزقيامت‏بلند مرتبه‏تر از قرآن نيست، نه پيغمبرى و نه ملكى و نه غير اينها» . (1)
    و فرمود كه: «خداى - تعالى - هزار سال پيش از آنكه عالم را خلق كند سوره طه ويس را خواند، چون ملائكه آن را شنيدند گفتند: خوشا به حال امتى كه اين بر ايشان‏نازل شود.و خوشا به حال سينه‏هايى كه اينها را حفظ كند.و خوشا به حال زبانهايى كه‏اينها را بخواند» . (2)
    و فرمود كه: «هرگاه قرآن در پوستى باشد آتش به آن نمى‏رسد» . (3)
    يعنى: هر كس قرآن را حفظ نموده باشد آتش پوست‏بدن او را مس نمى‏كند.
    و نيز از آن حضرت مروى است كه: «دلها زنگ مى‏گيرد همچنان كه آهن زنگ‏مى‏گيرد.شخصى عرض كرد: يا رسول الله! جلاى آن از چه چيز است؟ فرمود: تلاوت‏قرآن و ياد مرگ‏» . (4)
    و احاديث در خصوص ثواب آن بى‏حد و حصر است.و چگونه چنين نباشد؟ وحال اينكه آن كلام پروردگار است كه حضرت روح الامين حامل آن، و برسيد المرسلين نازل شده است.
    و تامل كن كلامى كه بلا واسطه از خدا صادر شده باشد، و لفظ آن از غايت فصاحت‏به حد اعجاز رسيده باشد.و معنى آن به نحوى باشد كه: مشتمل بر اصول‏حقايق معارف و مواعظ و احكام، و متضمن بيان دقايق صنع پروردگار - متعال - ومغيبات احوال تاثير او در دلها چگونه است و نفس را از آن، چقدر صفا حاصل‏مى‏شود؟ ! پس بر كسى كه از اهل ايمان باشد مواظبت‏بر تلاوت آن لازم، و ملاحظه‏آداب و شرايط تلاوت، متحتم است.و از براى آن، آداب ظاهريه‏اى و آداب باطنيه است.
    ____________________________





  2. 5 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    مدير سايت (2014_08_25), هندیانی (2014_08_12), یا علی ابن الحسین (2014_08_21), گل مريم (2014_08_12), سحر (2014_08_20)

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    آداب ظاهريه قرائت قرآن


    اما آداب ظاهريه آن، آن است كه: با وضو باشد.و به طريق ادب، با سكون و وقارنشسته باشد، يا ايستاده رو به قبله و سر پيش افكنده و تكيه نزده و چهار زانو ننشسته‏باشد، و پاى خود را نكشيده باشد.بلكه مانند كسى باشد كه: در نزد جليل الشان‏مى‏نشيند، يا مى‏ايستد.و شمرده و به تانى بخواند.
    و از اين جهت است كه: در احاديث رسيده است كه: «هرگاه كسى در كمتر از سه‏روز، قرآن را ختم كند دانا نيست‏» . (5)
    در حديث ديگر است كه: «خوش ندارم كه كسى در كمتر از يك ماه، يك ختم قرآن‏كند» . (6)
    بلى در ماه مبارك رمضان، احاديث وارد است كه: «در هر سه روز، يك ختم‏بكند» . (7)
    و از جمله آداب، آن است كه: گريه كند.و اگر او را گريه نيامد خود را به گريه‏بدارد.و اندكى بلند بخواند، اگر از ريا كردن ايمن باشد.و اگر تواند صداى خود را زينت‏دهد، اما نه به نحوى كه: مشتمل بر ترجيع باشد.و حق آيات را مراعات كند، بدين نحوكه: چون به آيه سجده رسد سجده كند.و چون به آيه عذاب رسد پناه به خدا گيرد.وچون به آيه رحمت و ذكر نعيم بهشت رسد، آن را از خدا مسئلت نمايد.و چون به‏آيه‏اى رسد كه: مشتمل بر تسبيح يا تكبير پروردگار باشد تسبيح و تكبير او كند.و چون‏به آيه دعا و استغفار رسد دعا و استغفار كند.
    و در ابتداى قرائت‏بگويد:
    «اعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم‏».
    و از هرسوره كه فارغ شود بگويد:
    «صدق الله العلى العظيم و بلغ رسوله الكريم اللهم انفعنا به و بارك لنا فيه الحمد لله رب العالمين‏
    معراج السعاده

    ____________________________





  4. 3 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    یا علی ابن الحسین (2014_08_21), گل مريم (2014_08_12), سحر (2014_08_20)

  5. Top | #3

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    آداب باطنيه قرائت قرآن


    و اما آداب باطنيه آن پس چند چيز است:
    اول: تذكر عظمت كلام و علو مرتبه آن و ياد آوردن فضل الهى و لطف او را برخلق خود،

    كه چنين كلامى را از عرش جلال، امر به نزول اجلال فرموده و آن را به فهم‏ بندگان خود نزديك ساخته

    و كلام خود را لباس حروف پوشانيده تا مخلوقان را طاقت ‏شنيدن آنها باشد

    .و اگر حقيقت جمال كمال كلام خود را به لباس حروف نپوشانيدى نه عرش را توانايى شنيدن آن بودى و نه ما تحت الثرى را.

    بلكه اجزاء ايشان متلاشى شدى.

    «لو انزلنا هذا القرآن على جبل لرايته خاشعا متصدعا من خشية الله‏».

    يعنى: «اگر ما اين ‏قرآن را بر كوهى فرو مى‏فرستاديم مى‏ديدى آن را كه ذليل مى‏شد و از هم‏ شكافته مى‏گرديد» . (8)

    بلى: مخلوق ضعيف را كجا طاقت عظمت كلام الهى و ياراى تحمل تلالؤ ودرخشندگى نور اوست؟ !

    و رسانيدن خداى - تعالى - كلام را با وجود علو درجه آن به‏ فهم قاصر انسانى

    به واسطه بيان آن را از براى ايشان به كسوت حروف و الفاظ، شبيه ‏است‏ به صدا كردن انسان از براى بهايم و مرغان،

    زيرا انسان چون بخواهد چهارپا يامرغى را تفهيم كند كه بيايد يا برود

    نظر به اينكه فهم آنها از فهميدن كلام انسانى كه ازروى شعور و عقل صادر است

    و با ترتيب تمام در غايت انتظام به آن تكلم مى‏شودقاصر است،

    لهذا آدمى در سخن گفتن از مرتبه انسانيت تنزل مى‏كند و در تكلم با آن‏حيوانات به آنچه لايق آنهاست صدا مى‏كند.

    پس همچنين انسان چون از حمل كلام الهى قاصر و عاجز بود،

    لهذا سلطان كلام اواز عرش عظمت و جلال به درجه فهم انسان نزول كرد.

    و در مظاهر حروف و اصوات ‏تجلى نمود.و صورت حروف به واسطه آن مشرف گرديد

    .همچنان كه بدن انسانى به ‏واسطه تعلق روح مجرد به آن به مرتبه شرافت رسيد.



    ویرایش توسط عزیزانی : 2014_08_14 در ساعت 06:12 PM
    ____________________________





  6. 3 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    یا علی ابن الحسین (2014_08_21), گل مريم (2014_08_13), سحر (2014_08_20)

  7. Top | #4

    تاریخ عضویت
    April_2013
    عنوان کاربر
    اللهم عجل لولیک الفرج
    میانگین پست در روز
    1.64
    نوشته ها
    6,982
    صلوات
    24510
    دلنوشته
    18
    ممنون از دعای زیبا و حاجتهاتون إن شاءالله خوشبخت و سلامت و عاقبت بخیر باشید
    صلوات و تشکر
    10,215
    مورد صلوات
    10,572 در 4,696 پست
    نوشته های وبلاگ
    175
    دریافت کتاب
    81
    آپلود کتاب
    135

    پیش فرض




    سلام و ممنون مسافر عزيز
    كاش اين مطلب زيبا رو در چند پست ارسال مينموديد.

    اشتیاقی که به دیدار تو دارد دل من

    دل من داند و من دانم و تنها دل من

    یا ابا صالح علیه السلام ادرکنی



    با ما همراه باشید در

    کانال ترجمه ی قرآن شهر نورانی قرآن
    https://دtelegram.me/shahrenuraniquran

    کانال مکالمه ی عربی شهر نورانی قرآن(آموزش دروس صدی الحیاة و لهجه ی عراقی)
    https://telegram.me/mokalemeharabik


  8. 3 کاربر برای پست " گل مريم " عزیز صلوات فرستاده.

    یا علی ابن الحسین (2014_08_21), سحر (2014_08_20), عزیزانی (2014_08_13)

  9. Top | #5

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض







    دوم: در وقت قرآن خواندن، متذكر تعظيم صاحب كلام گردد و ياد آورد كه:

    آنچه مى‏خواند كلام بشر نيست‏ بلكه كلام خداوند علام و خالق شمس و قمر است.ودر خواندن كلام او نهايت ‏خطر است

    .و همچنان كه سزاوار نيست كه بى‏ طهارت دست‏ بر جلد و ورق و كلمات آن مالند، همچنين زبانهاى ناپاك را كه به كلمات ناشايست‏ متكلم مى‏گردند

    سزاوار نيست كه آن را بخوانند.و دلهاى ملوث به رذايل اخلاق را نمى‏شايد كه به حول معانى آن بگردند.


    و بالجمله بايد در آن وقت، متذكر تعظيم كلام و متكلم باشد.و اگر به جهت غفلت‏ دل، در آن وقت، تعظيم متكلم را مستحضر نباشد

    ساعتى قبل از تلاوت، تفكر درصفات و افعال الهى نمايد

    و مستحضر گردد كه: اين كلام كسى است كه به مجرد اراده‏ مقدسه و محض مشيت كامله،

    جميع آنچه مى‏بيند و مى‏شنود از عرش و كرسى وآسمان و زمين

    و آنچه در ميان آنها و در زير و بالاى نه است‏ به وجود آمده و خالق ورزاق كل اوست.

    و همه موجودات، و كافه مخلوقات از ثرى تا به ثريا در قبضه قدرت اومسخر و اسيرند.

    برخى غريق فضل و رحمت او و بعضى گرفتار سخط و سطوت او.وجميع اينها را هيچ قدر نيست

    در نزد آنچه محسوس نيست از عوالم مجردات.و چون‏ در امثال اينها تفكر كند قلب او مستغرق [مستشعر] عظمت الهى مى‏گردد.


    و يكى از اكابر دين، چون قرآن را از براى تلاوت گشودى گفتى:


    «هذا كلام ربى هذا كلام ربى‏».


    يعنى: اين كلام پروردگار من است.اين كلام پروردگار من است، وبيهوش گشتى.
    ____________________________





  10. 3 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    یا علی ابن الحسین (2014_08_21), گل مريم (2014_08_17), سحر (2014_08_20)

  11. Top | #6

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    سوم: با حزن و رقت قلب تلاوت نمايد.
    و از حضرت امام جعفر صادق - عليه السلام - مروى است كه: «قارى قرآن، محتاج‏به سه چيز است: دلى خاشع، و بدنى فارغ، و مكانى خلوت،

    زيرا هرگاه دل او خاشع‏ باشد شيطان از او مى‏گريزد.

    و چون بدن او از مشاغل فارغ باشد دل او متوجه قرآن‏ خواندن مى‏شود و عارضه‏اى عارضش نمى‏شود

    كه او را از نور قرآن و فوايد آن‏محروم سازد.

    و چون در مكان خلوتى باشد و از خلق كناره گرفته باشد، باطن او با خداانس مى‏گيرد

    و حلاوت خطابهاى الهى را كه با بندگان صالحين خود كرده مى‏يابد،

    ولطف او را به ايشان مى‏داند.و چون از اين مشرب جامى نوشيد هيچ حالى را بر اين‏اختيار نمى‏كند

    .و هيچ وقتى را از اين خوشتر نمى‏دارد، زيرا در آن وقت‏ بى‏واسطه درمناجات با پروردگار است‏» . (9)


    چهارم: حضور قلب و ترك افكار دنيويه و وساوس باطله در آن وقت.

    ____________________________





  12. 3 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    یا علی ابن الحسین (2014_08_21), گل مريم (2014_08_17), سحر (2014_08_20)

  13. Top | #7

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض





    پنجم: تدبر در معانى قرآن.و آن امرى است غير از حضور قلب.


    خداى - تعالى - مى‏فرمايد:«افلا يتدبرون القرآن ام على قلوب اقفالها».


    يعنى: «آياتفكر و تدبر در معانى قرآن نمى‏كنند يا بر دلهاى ايشان قفلها زده‏اند؟ !» . (10)


    و اگر نتواند تدبر كند مگر اينكه آيه را مكرر كند سزاوار آن است كه: مكرر نمايد.


    و به اين سبب بسيار بوده است كه اكابر دين آيات را تكرار مى‏كرده‏ اند.بسا بوده كه: دريك آيه، مدتى توقف میكرده‏ اند.
    ____________________________





  14. 3 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    یا علی ابن الحسین (2014_08_21), گل مريم (2014_08_17), سحر (2014_08_20)

  15. Top | #8

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    ششم: به محض تدبر در فهم معنى ظاهر اكتفا نكند، بلكه سعى كند تا حقيقت معنى‏بر او روشن شود

    .پس چون به آيه‏ اى رسد كه مشتمل بر صفات الهى است مثل:
    «و هو السميع البصير». (


    مثل: «هو الله الذى لا اله الا هو الملك القدوس السلام المؤمن المهيمن العزيز الجبار المتكبر». (12)


    در معانى اين اسماء و صفات نيكو تامل كند و شايد كه اسرار آنها بر اومنكشف گردد.


    و چون به آياتى رسد كه: ذكر افعال الهى در آنها شده از: خلقت آسمانها و زمينها وملائكه

    و ستارگان و كوهها و حيوانات و نباتات و ابر و باد و باران و غير اينها پس ازاينها عظمت و جلال الهى را ياد آورد.

    و در هر فعلى، فاعل آن را ملاحظه كند.


    و چون به آيه ‏اى رسد كه: مشتمل بر وصف بهشت‏ يا دوزخ يا غير اينها از احول‏ آ خرت است،

    متذكر اين گردد كه: آنچه در اين عالم است از نعمتها و بلاها در پيش‏ نعمت و بلاى آخرت قدر محسوسى ندارد

    .پس از آن به عظمت‏ خدا پى ‏برد.و در دل،منقطع به او شود، كه او را از عقوبات آن عالم نجات بخشد.و به نعيم ولذات آن برساند.


    و چون به احوال انبيا، و آنچه بر ايشان وارد شده از ايذاى امت و قتل و ضرب‏ايشان، رسد متذكر بى‏نيازى و استغناى الهى گردد

    .و مستشعر اين گردد كه: اگر همه‏ ايشان با امتهايشان هلاك مى‏شدند به قدر ذره ‏اى در ملك او اثرى ظاهر نمى‏شد.


    و چون به آيه ‏اى رسد كه: بيان نصرت و يارى اهل حق در آن است متذكر قدرت‏ ا لهى و علو حق او گردد.


    و همچنين در جميع آيات وعده و وعيد و امر و نهى.
    ____________________________





  16. 2 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    یا علی ابن الحسین (2014_08_21), سحر (2014_08_20)

  17. Top | #9

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    هفتم: خود را از آنچه مانع فهم معانى قرآن است نگاهدارد.و آن چند امر است:


    از آن جمله: تقليد و تعصب از براى مذهبى بدون اينكه طالب حق باشد در آن،

    زيراآن به منزله پرده‏ اى است از براى آئينه دل، كه منع مى‏كند از تابيدن آنچه غير اعتقاد اواست در آن.


    و از آن جمله: جمود بر تفسير ظاهر قرآن به اعتقاداتى كه غير از اين تفسيرى براى‏آن نيست.

    و از اين روست كه در اخبار از آن منع شده است.


    و از آن جمله: صرف همت و ذهن و فهم خود را در تحقيق حروف و مخارج آن‏ و ساير امورى كه متداول ميان قاريان است،

    زيرا همه تامل را مقصور بر اين كردن، مانع ‏از فهميدن معانى آن است.


    و از آن جمله: اصرار بر گناهان ظاهريه و باطنيه و پيروى شهوات،

    كه باعث تاريكى ‏دل و محرومى از كشف اسرار حقايق و تابيدن انوار معارف حقه است در آن.




    هشتم: هر خطابى كه در قرآن ملاحظه كند چنان تصور كند كه: خطاب به اوست و او مقصود از آن خطاب است.

    و هر قصه از قصص انبياى سابقين را مشاهده نمايد جزم‏ كند كه: مقصود از آن، عبرت گرفتن اوست نه محض قصه خوانى و حكايات،

    زيرا كه: جميع قرآن، هدايت و ارشاد و رحمت و شفا و موعظه و نور و راهنمايى عالميان است.


    پس هر كه آن را بخواند بايد كه خواندن او به نحوى باشد كه:

    بنده، فرمان آقاى خود راكه به او نوشته كه آن را بفهمد و به مقتضاى آن عمل كند بخواند



    ____________________________





  18. 2 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    یا علی ابن الحسین (2014_08_21), سحر (2014_08_20)

  19. Top | #10

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض





    نهم: دل او متاثر شود به آثار آيات مختلفه.پس در هنگام تلاوت قرآن، حالات‏ متفاوته از براى او حاصل شود به حسب هر آيه،

    از: خوف و حزن و شادى و بهجت وبيم و اميد و دلتنگى و گشادگى.

    به اين نحو كه: چون به آيه‏اى رسد كه مشتمل بر تهديد وو عيد است، دل او مضطرب گردد و از خوف مرتعش شود

    و صيحه زند كه گويا ازشدت بيم، قالب تهى مى‏كند.


    و چون به آيه‏اى رسد كه دلالت‏ بر وسعت رحمت و وعده مغفرت كند شاد وفرحناك گردد و شكفتگى و انبساط در او به هم رسد.


    و چون به وصف بهشت رسد اثر شوق به آن در دل او ظاهر شود.


    و چون به شرح دوزخ رسد علامات خوف در او پيدا گردد.


    و چون به ذكر صفات جلال و نعوت جمال و اسماى خداوند - متعال - رسد تخضع‏ و فروتنى كند

    و به ياد عظمت و كبرياى او افتد و امثال اينها.

    و مقصود كلى از تلاوت‏ قرآن، حصول اين حالات است در دل و عمل به آن، و الا مجرد جنبانيدن زبان، امرسهلى است.

    ____________________________





  20. 2 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    یا علی ابن الحسین (2014_08_21), سحر (2014_08_20)

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

کانال ترجمه ی شهر نورانی قرآن

انجمن شهر نورانی قرآن محیطی پر از آرامش و اطمینان که فعالیت خود را از فروردین سال 1392 آغاز نموده است
ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@shahrequran.ir

ساعت 01:23 AM