انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآء وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ

صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 50

موضوع: ترجمه لفظ به لفظ اعراف توسط قرآن پژوهان

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض ترجمه لفظ به لفظ اعراف توسط قرآن پژوهان





    فاطمه اکبرپور, [18.08.16 05:36]
    ☀️(بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ)


    ( المص)[سوره اعراف آیه 1]


    (كِتَابٌ أُنْزِلَ إِلَيْكَ فَلَا يَكُنْ فِي صَدْرِكَ حَرَجٌ مِنْهُ لِتُنْذِرَ بِهِ وَذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ)☀️


    [سوره اﻷعراف 2]


    ☀️به نام الله که کتاب اوتنهاهدایتگربندگان است☀️


    ☀️الف،لام،میم،صاد(ازرموز لام وحی)☀️


    ☀️کتابی ست که نازل شدبه سوی تو.


    پس نباشددرسینه ات تنگی ازآن،


    [به علت]بیم دادن وتذکردادن به [وسیله ی ]آن به مومنان ☀️


    کتابُ:مبتدا،لفظامرفوع


    الیک:جارومجرور،متعلق به فعل محذوف که خبرکتابٌ است


    أنزل:فعل ماضی مجهول،مبنی برفتح،نائب فاعل آن:هومستتر،ضمیرمنفصل،محلا رفوع


    ف:استیناف

    لایکن:مضارع مجزوم با لای نهی ،افعال ناقصه،اسم آن:حرجٌ


    فلایکن.... منه:محلی ازاعراب ندارد



    لتنذر:لام تعلیل+مصدرموول،متعلق به انزل


    ذکری:معطوف،عطف به لتنذر

    للمومنین:جارومحرورمتعلق به ذکری




    رحیمی مت. تهران پارس, [18.08.16 05:45]

    اتَّبِعُوا مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُم
    ْ وَلَا تَتَّبِعُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ
    قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَ(3)


    پيروي كنيد آنچه را نازل شد بسويتان از [جانب] پروردگارتان،


    و پيروي نكنيد از غير او سرپرستاني را


    چه اندك متذكر مي شويد!!!

    اتبعوا ������فعل امر و فاعل ضمير مستتر انت
    ما������مغعول به و محلا منصوب


    اُنزِلَ������فعل ماضي مجهول باب افعال
    نايب فاعل هو مستتر


    اليكم������جار و مجرور متعلق به انزل


    من ربكم ������جار و مجرور متعلق به انزل +مضاف اليه


    لا تتبعوا������فهل نهي باب افتعال
    فاعل ضمير بارز واو


    من دونه������جار ومجرور +مضاف اليه متعلق به لاتتبعوا


    اولياء ������مفعول به و منصوب


    قليلاً ������صفت براي مفعول مطلق مقدم محذوف. تذكراً قليلاً


    ما������ زائد براي تأكيد اومده


    تذكّرون������فعل مضارع باب تفعل (يك تاء محذوفه)
    فاعل ضمير بارز واو


    مطهره محقق, [18.08.16 07:52]
    بنام خداوند رحمت گستر مهربان
    آیات 1-2-3سوره مبارک اعراف
    الف لام میم صاد حروف مقطعه قرآن(از رموز بین خداوند وپیامبرش است)1
    کتابی است که نازل شده بسوی تو ،پس نباشد درسینه تو مشقتی از آن ،تا انذارکنی با آن و تذکری برای مومنان 2
    پیروی کنید انچه نازل شده بسوی شما ازجانب پروردکارتان وپیروی نکنید ازغیر او سرپرستان را، چه اندک است انچه متذکر میشوید3
    کتاب مبتدا - انزل خبر - الیک جارو مجرور متعلق به انزل ف حرف ربط لایکن فعل نهی ص1 ریشه ک و ن
    فی صدرک جارو مجرور ک مضاف الیه حرج فاعل- منه جارو مجرور -
    ل حرف- تنذرفعل مضارع ص7باب افعال منصوب به ان ناصبه محذوف انت مستتر فاعل -به جارو مجرور - و حرف -
    ذکری ؟
    للمومنین جارو مجرور مومنین اسم فاعل ص3 ین نشانه جمع
    ویرایش توسط عزیزانی : 2016_08_18 در ساعت 09:27 PM
    ____________________________





  2. 3 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    مدير سايت (2016_09_25), هندیانی (2016_08_18), گل مريم (2016_09_06)

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    فاطمه اکبرپور, [18.08.16 05:36]
    ☀️(بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ)


    ( المص)[سوره اعراف آیه 1]


    (كِتَابٌ أُنْزِلَ إِلَيْكَ فَلَا يَكُنْ فِي صَدْرِكَ حَرَجٌ مِنْهُ لِتُنْذِرَ بِهِ وَذِكْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ)☀️


    [سوره اﻷعراف 2]


    ☀️به نام الله که کتاب اوتنهاهدایتگربندگان است☀️


    ☀️الف،لام،میم،صاد(ازرموز لام وحی)☀️


    ☀️کتابی ست که نازل شدبه سوی تو.


    پس نباشددرسینه ات تنگی ازآن،


    [به علت]بیم دادن وتذکردادن به [وسیله ی ]آن به مومنان ☀️


    کتابُ:مبتدا،لفظامرفوع


    الیک:جارومجرور،متعلق به فعل محذوف که خبرکتابٌ است


    أنزل:فعل ماضی مجهول،مبنی برفتح،نائب فاعل آن:هومستتر،ضمیرمنفصل،محلا رفوع


    ف:استیناف


    لایکن:مضارع مجزوم با لای نهی ،افعال ناقصه،اسم آن:حرجٌ


    فلایکن.... منه:محلی ازاعراب ندارد


    ✨✨✨


    لتنذر:لام تعلیل+مصدرموول،متعلق به انزل


    ذکری:معطوف،عطف به لتنذر


    للمومنین:جارومحرورمتعل به ذکری


    ✨✨✨


    رحیمی مت. تهران پارس, [18.08.16 05:45]
    الأعراف


    اتَّبِعُوا مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُم
    ْ وَلَا تَتَّبِعُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ
    قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَ(3)


    پيروي كنيد آنچه را نازل شد بسويتان از [جانب] پروردگارتان،


    و پيروي نكنيد از غير او سرپرستاني را


    چه اندك متذكر مي شويد!!!



    اتبعوا فعل امر و فاعل ضمير مستتر انت
    مامغعول به و محلا منصوب


    اُنزِلَفعل ماضي مجهول باب افعال
    نايب فاعل هو مستتر


    اليكمجار و مجرور متعلق به انزل


    من ربكم جار و مجرور متعلق به انزل +مضاف اليه


    لا تتبعوافهل نهي باب افتعال
    فاعل ضمير بارز واو


    من دونهجار ومجرور +مضاف اليه متعلق به لاتتبعوا


    اولياء مفعول به و منصوب


    قليلاً صفت براي مفعول مطلق مقدم محذوف. تذكراً قليلاً


    ما زائد براي تأكيد اومده


    تذكّرونفعل مضارع باب تفعل (يك تاء محذوفه)
    فاعل ضمير بارز واو


    مطهره محقق, [18.08.16 07:52]
    بنام خداوند رحمت گستر مهربان
    آیات 1-2-3سوره مبارک رعد
    الف لام میم صاد حروف مقطعه قرآن(از رموز بین خداوند وپیامبرش است)1
    کتابی است که نازل شده بسوی تو ،پس نباشد درسینه تو مشقتی از آن ،تا انذارکنی با آن و تذکری برای مومنان 2
    پیروی کنید انچه نازل شده بسوی شما ازجانب پروردکارتان وپیروی نکنید ازغیر او سرپرستان را، چه اندک است انچه متذکر میشوید3
    کتاب مبتدا - انزل خبر - الیک جارو مجرور متعلق به انزل ف حرف ربط لایکن فعل نهی ص1 ریشه ک و ن
    فی صدرک جارو مجرور ک مضاف الیه حرج فاعل- منه جارو مجرور -
    ل حرف- تنذرفعل مضارع ص7باب افعال منصوب به ان ناصبه محذوف انت مستتر فاعل -به جارو مجرور - و حرف -
    ذکری ؟
    للمومنین جارو مجرور مومنین اسم فاعل ص3 ین نشانه جمع


    عزیزانی, [18.08.16 18:10]
    4 اعراف
    وَكَم مِّن قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا فَجَاءَهَا بَأْسُنَا بَيَاتًا أَوْ هُمْ قَائِلُونَ
    وچه بسیار از آبادیهایی که هلاک کردیم (مردم )آن را،پس رسید آنها را عذاب ما شبانه یا ایشان (در )خواب نیمروز بودند


    عزیزانی, [18.08.16 18:15]
    کم. مبتدا
    اهلکناها. خبر از نوع جمله فعلیه
    فعل،نا فاعل،ها مفعول




    جاءها فعل ،ها مفعول،بأسنا. فاعل
    بیاتا. حال
    هم مبتدا
    قائلون. خبر از نوع اسم
    ____________________________





  4. 2 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    هندیانی (2016_08_18), گل مريم (2016_09_06)

  5. Top | #3

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    فاطمه اکبرپور, [18.08.16 22:38]
    (فَمَا كَانَ دَعْوَاهُمْ إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا إِلَّا أَنْ قَالُوا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ)
    [سوره اﻷعراف 5]


    پس نباشددرخواست آنان،آن هنگام که بیایدآنانراکیفرما،


    مگراینکه می گویند:همانامابودیم ستم کار


    جلال زاده, [18.08.16 14:25]
    الأعراف ایه 6
    فَلَنَسْأَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْأَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ

    ترجمه :
    بنام حدا رحمت بخش و بسیار مهربان
    پس قطعا ( هرآینه ) میپرسیم البته البته از کسانیکه ، فرستاده شدند ( پیامبران) بسوی ایشان .


    وهر آینه (همچنین ) میپرسیم البته البته از فرستاده شدگان .



    ترکیب :
    ف / استیناف
    لنسئلن / فعل مضارع متکلم منصوب به نون تاکید ثقیله
    فاعل نحن مستتر

    الذین / درمحل نصب مفعول به
    وموصول


    ارسل / فعل ماضی مجهول ونایب فاعل وصله موصول


    الیهم / حارو محرور متعلق به عامل مقدر ونایب فاعل ارسل

    هم در الیم عائد صله


    ونسئلن المرسلین / عطف نسئلن الذین
    ومثل آن ترکیب میشود





    جلال زاده, [18.08.16 14:26]
    الأعراف 7
    فَلَنَقُصَّنَّ عَلَيْهِم بِعِلْمٍ وَمَا كُنَّا غَائِبِينَ


    ترجمه :
    بنام خدا رحمت گستر وبسیار مهربان


    پس قطعا ( هرآینه ) بازگو میکنیم بر ایشان از روی آگاهی ،
    و در حالیکه نبودیم ( از گناهانشان ) بی خبر





    ترکیب :
    ف/ عطف
    لنقص / عطف بر لنسئلن آیه 6
    فعل مضارع متکلم نحن مستتر فاعل + ن تاکید ثقیله


    علیهم /جارو مجرور متعلق به نقصن


    بعلم / جارو مجرور متعلق به نقصن
    وخال از فاعل نقصن


    و / حالیه
    ما/ نافیه
    کنا / فعل ناقصه و( نا ) اسمش محلا مرفوع
    غائبین / خبر ومنصوب ونصبش به ی





    اللهی, [18.08.16 15:40]
    آیه 8 سوره اعراف ص 151
    ومعیار[در]ان روز حق است پهرکس سنگین شود [اعمال]وزن شده او،پس آنان حتما رستگارانند.

    آیه 9
    وهرکس سبک شود[اعمال]وزن شده او،پس انان کسانی هستند که زیان رسانند خودشانرا به[سبب]آنچه به نشانه های ما ستم میکردند.
    ____________________________





  6. Top | #4

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    یوسفیان, [18.08.16 13:34]
    [Forwarded from یوسفیان]
    سلام
    بنام خداوند رحمت گستر مهربان


    ایه 10 سوره اعراف

    وَلَقَدْ مَكَّنَّاكُمْ فِي الْأَرْضِ وَجَعَلْنَا لَكُمْ فِيهَا مَعَايِشَ قَلِيلًا مَّا تَشْكُرُونَ

    و هر اینه به تحقیق مکنت دادیم شما را در زمین
    و قرار دادیم برای شما وسایل زندگی را(اما)
    کم سپاس می گذارید



    عزیزانی, [18.08.16 18:10]
    [ Sticker ]


    hndeyani, [18.08.16 23:51]
    فعل مجهول رو می تونید نقلی معنا کنید
    لا یکن فعل نهی هست
    نباید


    به رو با لتنذر معنا کنید چون با هم معناشون کامل می شود


    hndeyani, [18.08.16 23:55]
    فعل مجهول رو می تونید نقلی معنا کنید
    قلیلا ما خیلی کم رو می رسونه


    hndeyani, [19.08.16 00:02]
    فعل نهی داریم
    آن چه را


    hndeyani, [19.08.16 00:04]
    [In reply to عزیزانی]
    4
    در فجاء می تونید ها رو منصوب به نزع خافض ترجمه کنید


    رحیمی مت. تهران پارس, [19.08.16 04:27]
    11 الأعراف


    وَلَقَدْ خَلَقْنَاكُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاكُمْ ثُمَّ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ لَمْ يَكُن مِّنَ السَّاجِدِينَ(11)





    و هرآينه به تحقيق خلق كرديم شما را،
    سپس صورتگري كرديم شما را،
    سپس گفتيم به فرشتگان، سجده كنيد براي آدم،
    پس سجده كردند جز ابليس،
    نبود از سجده كنندگان
    ____________________________





  7. Top | #5

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض






    عزیزانی, [19.08.16 05:02]
    اعراف13
    قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَن تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ


    عزیزانی, [19.08.16 05:02]
    فرمود:پس هبوط کن(فرود آی )از آن،پس (سزاوار)نباشد برایت تکبر ورزیدنت در آن ،پس خارج شو
    همانا تو از سر افکندگانی


    فاطمه اکبرپور, [19.08.16 06:05]
    (قَالَ أَنْظِرْنِي إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ)


    [سوره اﻷعراف 14]


    گفت[شیطان]:مهلت ده مراتاروزی که برانگيخته میشوند.


    أنظر:جمله مقول القول





    (قَالَ إِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ)


    [سوره اﻷعراف 15]


    ✨فرمود[الله]:هماناتوازمهلت داده شده گانی✨


    ✨انّ:ح ناسخ/کَ:اسم إن،محلامنصوبّ/منظرین:خبرإنّ
    ✨✨✨✨


    (قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ)


    [سوره اﻷعراف 16]


    گفت:[سوگندمیخورم]،سبب گمراه کردن من،هرآینه


    کمین میکنم[البته البته]،برآنان[بر]راه راست تو


    فعل محذوف أُقسِمُ:مقول القول


    ما:ح مصدری/ماأغویتنی:مصدرموول


    لام:واقعه درجواب قسم محذوف/اقعدنّ:مضارع متکلم وحده+نون تاکیدمثقل


    صراط:منصوب به نزع خافض،که درترجمه، به جای مفعولی، باحرف جرترجمه میشود


    ✨✨


    فرقانی, [19.08.16 06:51]
    الأعراف
    ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ(17)
    سپس هرآینه میآیم البته البته ایشان راازپیش رویشان وازپشت سرشان واز راستشان واز چپشان
    ونمیابی بیشترشان راشکر کنندگان


    جلال زاده, [19.08.16 07:51]
    الأعراف 18
    قَالَ اخْرُجْ مِنْهَا مَذْءُومًا مَّدْحُورًا لَّمَن تَبِعَكَ مِنْهُمْ لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنكُمْ اجمعین





    ترجمه:
    آغاز میکنم با نام الله بخشایشگر و بسیار مهربان


    گفت " خارج شو از آن ( جایگاه ) در حالیکه نکوهیده [ و ] رانده شده با خواری .


    برای هرکس که پیروی کند ترا ، هر آینه پرمیکنم البته البته جهنم را از شما همگی





    ترکیب :


    قال / فعل ماضی فاعل : هو مستتر


    اخرج /فعل امر تلاتی مجرد فاعل : انت مستتر


    منها / جار ومجرور متعلق به اخرج


    مدءوما مدحورا / دوحال از فاعل اخرج


    جمله (اخرج منها مدءما مدحورا )
    محلا منصوب مقول قول . فعل قال


    لمن / ل : رو نمیدونم چیه


    من / شرطیه
    تبعک / فعل شرط محلا مجزوم به من شرطیه ک : مفعول تبع


    منهم / جارو مجرور متعلق به تبعک



    ل / ل جواب شرط
    املان/ فعل مضارع متکلم موکد به نون تاکید ثقیله فاعل : انا مستتر و جوبی


    جهنم / مفعول به املا
    منکم / جارو مجرور متعلق به املان
    اجمعین / تاکید برای ضمیر کم





    یوسفیان, [19.08.16 09:21]
    [Forwarded from یوسفیان]
    سلام
    بنام حداوند رحمت گستر مهربان

    وَيَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ فَكُلَا مِنْ حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَٰذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ

    و ای ادم ساکن شوید تو و همسرت
    (این)بهشت را
    پس بخورید از هرگونه میخواهیدa
    ونزدیک نشوید (شما دونفر)این درخت را
    پس بوده باشید(شما دونفر)از ستمکاران
    aa
    ____________________________





  8. Top | #6

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض






    رحیمی مت. تهران پارس, [19.08.16 14:53]
    12- الأعراف


    قَالَ مَا مَنَعَكَ
    أَلَّا تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُكَ
    قَالَ أَنَا خَيْرٌ مِّنْهُ
    خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ
    ���������������� �������


    فرمود: چه چيز مانع شد تورا اينكه سجده نكني آنزمانكه امر كردم تورا؟
    گفت من بهتر از او هستم.
    خلق كرده اي مرا از آتش و حال آنكه خلق كرده اي او را از گل.
    ���������������� �������
    قال������ فعل و فاعل ضمير مستتر هو
    ما������اسم استفهام مبتدا
    منعك������خبر فعل و فاعل ضمير مستتر هو +ك مفعول به
    ألّا ������أن +لا
    أن ناصبه و مصدري +فعل نفي و فاعل ضمير مستتر انت
    مصدر مؤول مفعول به دوم تسجدَ


    إذ������ظرف زمان ماضي
    أمرتُك������فعل ماضي متكلم وحده فاعل ضمير بارز تُ+ك مفعول به


    قال
    أنا ������مبتدا
    خيرٌ������خبر مفرد اسم تفضيل
    منهُ������جار ومجرور متعلق به خير


    خلقتني������فعل ماضي و فاعل ضمير بارز تَ +نون وقايه +ي مفعول به
    من نار������جار و مجرور متعلق به خلقتني


    واو حاليه
    خلقته������فعل ماضي و فاعل ضمير بارز تَ + ه مفعول به
    من طين������جار و مجرور متعلق به خلقته


    سجادی, [19.08.16 15:18]
    الأعراف 22
    فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَا إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ

    ���������������� ���������������� ��������


    پس به سقوط کشانید [شیطان ] آن دو را با فریب ،
    پس هنگامیکه چشیدند آن دو آن درخت را ، ظاهر شد برای آن دو زشتیهایشان و شروع کردند [که] بچسبانند آن دو بر روی [زشتی] شان از برگ [درختان]بهشت ،


    و ندا داد آن دو را پروردگارشان ،
    آیا نهی نکردم شما دونفر را از آن درخت ،


    و نگفتم به شما ، همانا شیطان برای شما دونفر دشمنی آشکار است .


    ���������������� ���������������� ���������������� ���������������� ����������������


    جلال زاده, [19.08.16 21:34]
    جلالزاده:
    الأعراف 20
    فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطَانُ لِيُبْدِيَ لَهُمَا مَا وُورِيَ عَنْهُمَا مِن سَوْآتِهِمَا وَقَالَ مَا نَهَاكُمَا رَبُّكُمَا عَنْ هَٰذِهِ الشَّجَرَةِ إِلَّا أَن تَكُونَا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونَا مِنَ الْخَالِدِينَ


    ���������������� ���������������� ��


    ترجمه :
    آغاز میکنم بانام الله بخشایشگر وبسیار مهربان ������


    پس القاء کرد آن دو را شیطان تا که آشکار کند برای آن دو آنچه را پوشیده گردیده از آن دو ، از عورتهایشان وگفت : منع نکرد شما دونفر را پروردگارتان از(خوردن میوه ) این درخت مگر فرشته شدنتان را یا جاودان شدنتان را . ������


    ���������������� ���������������� ��


    جلال زاده, [19.08.16 21:39]
    الأعراف 21
    وَقَاسَمَهُمَا إِنِّي لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ


    ���������������� ���������������� ��


    ترحمه :
    وقسم یاد کرد برای آنها ، همانا من برای شما دونفر قطعا (هر آینه ) از خیر خواهانم . ������


    ���������������� ���������������� ��


    hndeyani, [19.08.16 22:38]
    [In reply to رحیمی مت. تهران پارس]
    چرا ماضی نقلی معنا کردید؟
    واو حالیه نیست گلم


    hndeyani, [19.08.16 22:56]
    آیه 16
    باء در بما یا می تونه سببیه باشه یا قسم
    و شما هر دو رو معنا کردید که نمیشه گلم
    یکدومش در ترجمه آورده می شه. مثل نقش می مونه دیگه معنی حروف جر، نمی شه در ان واحد دو معنی براش نوشت.
    لاقعدن تأکید نون رو ترجمه نکردید
    و صراط رو حتما منصوب به نزع خافض گرفتید!!!

    ویرایش توسط عزیزانی : 2016_09_04 در ساعت 02:14 PM
    ____________________________





  9. Top | #7

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض









    عزیزانی, [19.08.16 22:57]

    اعراف13
    قَالَ فَاهْبِطْ مِنْهَا فَمَا يَكُونُ لَكَ أَن تَتَكَبَّرَ فِيهَا فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِينَ


    عزیزانی, [19.08.16 22:57]
    فرمود:پس هبوط کن(فرود آی )از آن،پس (سزاوار)نباشد برایت تکبر ورزیدنت در آن ،پس خارج شو
    همانا تو از سر افکندگانی


    hndeyani, [19.08.16 23:33]
    شاکرین حاله
    چگونه نمی یابی؟؟؟


    عزیزانی, [19.08.16 23:35]
    مفعول به دوم نمیشه؟؟؟و


    hndeyani, [19.08.16 23:37]
    می تونه مفعول دوم هم باشه
    یا این یا اونولی حال در ترجمه بهتره تا مفعول دوم


    سجادی, [19.08.16 23:41]
    [In reply to عزیزانی]
    چی مفعول دوم نمیشه ؟
    شاکرین ؟


    hndeyani, [19.08.16 23:44]
    [In reply to سجادی]
    بله


    hndeyani, [19.08.16 23:46]
    جمله ی حالیه کامل نیست احتیاج به فعل داره
    تبعک صفت نیست، یکم بیشتر در گذاشتن"که" در ترجمه دقت کنیم.
    اجمعین
    تاکید هست نه حال


    hndeyani, [19.08.16 23:48]
    چرا بوده باشید
    فاء سببیه هست


    سجادی, [19.08.16 23:48]
    [In reply to hndeyani]
    چون با " ین " جمع بسته شده میتونیم هم مفعول دوم و هم حال بگیریم .


    خانم قانعی, [19.08.16 23:49]
    امکانش هست در مورد فاء سبب توضیح مختصری بدین
    فرقش با فاء نتیجه یا ناصبه چیه؟


    جلال زاده, [19.08.16 23:55]
    [In reply to hndeyani]
    سلام ممنون استاد . نمیدونستم اگه( که) بیارم صفت میشه . باز هم ممنون

    hndeyani, [20.08.16 00:33]
    تلکما چون مربوط به درختی هست که پیش خدا و حضرت آدم و حوا حاضره در زمان نقل قول، بهتره تبدیل به این بشه
    ال بعد اسم های اشاره ال عهد حضوری هست
    ویرایش توسط عزیزانی : 2016_09_04 در ساعت 02:18 PM
    ____________________________





  10. Top | #8

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    عزیزانی, [20.08.16 05:07]
    اعراف 23
    قَالَا رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِين


    َ
    گفتند آن دو :پرور دگارا! ستم کردیم جانمان را واگر نیامرزی برای ما ورحم نکنی ما را ،هر آینه می باشیم البته البته از زیان کاران




    قالا: فعل ضمیر بارز الف (مثنی)فاعل
    ربنا : منادی مضاف ،حرف ندا محذوفه
    ظلمنا: فعل ،نا ضمیر بارز فاعل
    و :عاطفه
    ان :حرف شرط جازم
    لم تغفر: فعل جحد ،انت مستتر فاعل، فعل شرط
    لنا:جار ومجرور متعلق به لم تغفر
    و عاطفه
    ترجمنا :فعل وفاعل ضمیر بارز نا
    معطوف به لم تغفر
    لنکونن:لام جواب شرط+فعل ناقصه نحن مستتر اسمش+ن ثقیله
    من الخاسرین جار ومجرور. متعلق به محذوف. خبر نکونن
    جمله جواب شرط


    رحیمی مت. تهران پارس, [20.08.16 05:28]
    الأعراف 24


    قَالَ اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُو
    ٌّ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَىٰ حِينٍ


    فرمود: فرود آييد بعضي شما براي بعضي دشمنيد.
    و مخصوص شماست در زمين قرارگاهي و بهره اي تا مدتي معين.





    قال فعل و فاعل ضمير مستتر هو
    اهبطوافعل امر حاضر فاعل ضمير بارز واو
    بعضكممبتدا +مضاف اليه
    لبعضجار و مجرور متعلق به عدو
    عدوخبر و مرفوع


    واو عاطفه
    لكم جار و مجرور متعلق به محذوف خبر
    في الارض جار و مجرور متعلق به محذوف خبر
    مستقرٌ مبتداي مؤخر


    واو عاطفه
    متاع معطوف به مستقر
    الي حين جار و مجرور متعلق به محذوف خبر


    فاطمه اکبرپور, [20.08.16 05:32]
    سلام استادعزیز


    ممنون ازوقتی که میزاریدواشکالاتوبادلیل توضیح میدید


    بله شمادرست میفرمایید،نمیشه دونقش برای یک کلمه درنظرگرفت


    نون تاکیدروفراموش کرده بودم ،وتنهاصراط منصوب به نزع خالص هستش


    اجرتون باصاحب قرآن


    فرقانی, [20.08.16 05:34]
    الأعراف
    قَالَ فِيهَا تَحْيَوْنَ وَفِيهَا تَمُوتُونَ وَمِنْهَا تُخْرَجُونَ(25)
    گفت در آن زندگی میکنید ودر آن میمیرید واز آن بیرون برده میشوید


    فرقانی, [20.08.16 05:36]
    الأعراف
    يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ(27)


    فرقانی, [20.08.16 05:42]
    ای بنی آدم به فتنه نمی اندازد البته البته شما را شیطان


    همانگونه که اخراج کرد پدر ومادرتان راازبهشت (درحالی که برکند)از آن دولباسشان تا نشان دهدآن دوراعورت هایشان


    به درستیکه آن میبیند شما را او وقبیله اش ازجایی که نمیبینید آنها را


    همانا ماقرار دادیم شیطان هاراسرپرستانی برای کسانی که ایمان نمی آورند


    فرقانی, [20.08.16 05:46]
    [In reply to فرقانی]
    اصلاحیهای بنی آدم به فتنه نیندازد البته البته شما را شیطان
    انه یریکم هماناشان چنین است میبیند شمارا(نمیدونم درسته یا نه)


    یوسفیان, [20.08.16 08:10]
    [Forwarded from یوسفیان]
    سلام
    بنام خداوند رحمت گستر مهربان
    ایه 28 سوره اعراف

    وَإِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً قَالُوا وَجَدْنَا عَلَيْهَا آبَاءَنَا وَاللَّهُ أَمَرَنَا بِهَا قُلْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ أَتَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ مَا لا تعْلَمونَ

    و هرزمان که انجام می دهند کار بدی
    می گویند :یافتیم بر ان(کار)پدرانمان را و خداوند فرمان داد ما را به ان(کار)
    بگو:همانا خداوند فرمان نمی دهد
    به کار بد
    ایا میگویید بر خداوند انچه را
    نمی دانید.
    ____________________________





  11. Top | #9

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    فاطمه تلگرام, [20.08.16 09:42]
    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم


    فَرِيقًا هَدَىٰ وَفَرِيقًا حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلَالَةُ إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ اللَّهِ وَيَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُونَ[اعراف_۳۰]


    گروهی را هدایت کرد و گروهی محقق گردید بر آنها گمراهی ؛همانا آنها گرفتند شیاطین را دوستانِ حامی [خود] از غیر خدا و می پندارند که آنها هدایت یافته اند.✔️


    فاطمه اکبرپور, [20.08.16 14:28]
    (يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا ۖ وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ)
    [سوره اﻷعراف 26]


    ای فرزندان آدم! به تحقیق نازل کردیم برشمالباسی را،وزینتی[ را][که]میپوشاند


    عورتهایتان را،[درحالی که ]لباس تقوی،آن بهتراست[برایتان].


    این ازنشانه های الله[است]،[به این علت که ]آنان پندگیرند.


    یا:ح ندا/بنی:منادای مضاف،دراصل بنین بوده به دلیل اضافه شدن


    به آدم نون آن حذف شده/آدمَ:مضاف الیه،مجروربه فتحه بدل ازکسره،چون اسم علم است





    لباسًا:مفعول به،لفطامنصوب


    ریشًا:عطف به لباسًا،معطوف،عطف اسم براسم





    سوءاتِ:مفعول به ،کسره بدل ازفتحه آمده به این علت که جمع مونث سالم میباشد.





    لباسُ:مبتدا،ظاهرامرفوع


    التقوی:مضاف الیه،تقدیرا مجرور،ازنوع مقصور


    ذلک خیرٌ:خبربرای لباسُ،جمله اسمیه


    ذلک:مبتدا،محلا مرفوع/اسم اشاره


    خیرٌ:خبربرای ذلک،لفظامرفوع





    ذلک:مبتدا،محلامرفوع


    من ءایات:جارومجرور،متعلق به خبرمحذوف





    لعل:ح ناسخ


    هم:اسم لعل،محلامنصوب


    یذکرون:خبرلعل


    لعلهم یذکرون:جمله اسمیه وتعلیلیه،محلی ازاعراب ندارد





    جلال زاده, [20.08.16 18:14]
    الاعراف 29


    قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ وَأَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ


    ترجمه :
    آغاز میکنم بانام الله بخشایشگر وبسیار مهربان




    ﺑﮕﻮ: فرمان داد پروردگارم به عدل ،


    و فرا دارید صورتهایتان را نزد هر عبادتگاهی ،


    وبخوانید اورا درحالی که خالص می گردانید برای او دین را ،


    همانگونه آفرید شما را ، برمیگردید




    ترکیب :


    قل/ فعل امر انت مستتر فاعل


    امر / فعل ماضی


    رب / فاعل + ضمیر متکلم مضاف الیه


    بالقسط / جارو مجرور متعلق به امر
    جمله امر بالقسط مقول قول ( قل )


    و/ عطف


    اقیموا فعل امر باب افعال وفاعل ریشه ق و م


    وجوهکم / مضاف ومضاف الیه مفعول وبه اقیموا


    عند کل / ظرف متعلق به اقیموا مضاف ومضاف الیه


    کل مسجد / مصاف ومضاف الیه


    کل از کلمات دائم الاضافه است


    و / عطف


    ادعوه / فعل امر ثلاثی مجرد وفاعل و مفعول


    مخلصین / منصوب حال از فاعل ادعوا


    له / جارو مجرور متعلق به مخلصین


    الدین / مفعول به مخلصین


    کما / ک/ جاره ما / مصدریه


    بدء کم / فعل فاعل هو مستتر وکم مفعول به


    تعودون / فعل مضارع وفاعل ریشه ع و د


    hndeyani, [20.08.16 23:09]
    عالی
    نیامرزی ما را


    hndeyani, [20.08.16 23:53]
    جمله ی بعضکم ... حالیه است


    hndeyani, [20.08.16 23:54]
    بیرون آورده می شوید فکر کنم بهتر باشه


    hndeyani, [20.08.16 23:55]
    برکند که در ایه وجود داره چرا رفت داخل پرانتز
    لباسشان را
    چرا آن برای شیطان به کار بردید؟


    hndeyani, [20.08.16 23:56]
    نه شأن نیست


    hndeyani, [20.08.16 23:57]
    کار بدی را
    قول با علی معنی دروغ گفتن می ده


    hndeyani, [20.08.16 23:58]
    [In reply to فاطمه تلگرام]
    فریقا دوم مفعول برای فعل محذوفه مثلا اضل


    hndeyani, [21.08.16 00:01]
    [In reply to فاطمه اکبرپور]
    ذلک مبتدا هست بهتره است رو بعد مبتدا نگذارید


    hndeyani, [21.08.16 00:03]
    همانگونه آفرید شما را ، برمیگردید
    جمله کامل نیست
    ____________________________





  12. Top | #10

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    فاطمه اکبرپور, [21.08.16 06:05]
    (قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالطَّيِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ ۚ قُلْ هِيَ لِلَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا خَالِصَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ كَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ)
    [سوره اﻷعراف 32]


    بگو:چه کسی حرام کرده زینت الله را،وروزیهای پاکیزه را[درحالیکه]خارج کرده[آنرا]


    برای بندگانش؟


    بگو:آن[زینتهاوروزیهای پاک] در[این]زندگانی دنیابرای کسانی ست که ایمان آوردند ،


    [حال آنکه این نعمتها ]ویژه [مومنان ]است[در] روزقیامت.


    اینچنین [روشن میکنیم آنرا]،[به این علت]گوناگون بیان می کنیم [این ]آیات را[یک نوع بیان کردنی روشن]برای
    گروهی که نميدانند.




    مَن:اسم استفهام/مبتدا،محلامرفوع


    حرم زینة الله:خبر


    التی :موصول خاص،مفردمونث/صفت برای زینة


    اخرج:صله التی،محلی ازاعراب ندارد


    هُ محذوف یا زینة:ضمیرعایدبه موصول التی


    هی:مبتدا،ضمیرمنفصل مرفوعی


    للذین:حارومجرور،متعلق به خبرمحذوف


    خالصةً:اسم منصوب حال


    نفصل:جمله تعلیلیه،مضارع مرفوع


    الذین:موصول خاص،حمع مذکر


    ءامنوا:صله ی موصول،محلی ازاعراب ندارد


    واو درءامنوا:ضمیرعایدبه موصول


    اللهی, [21.08.16 08:36]
    آیه 36 ص 154
    و کسانیکه تکذیب کردند نشانه های مارا وتکبر ورزیدند از[پذیرش]آنها آنان یران آتشند ایشان درآن جاودانند


    مطهره محقق, [21.08.16 09:59]
    بنام خدا
    ای فرزندان آدم برگیریدزینت خودرا نزد هر مسجدو بخورید وبیاشامید وزیاده روی نکنید،همانا او دوست نمی دارد اسراف کنندگان را31
    یا حرف ندا بنی منادای مضاف آدم مضاف الیه
    خذوا امر ص9 واو فاعل زینت مفعول کم مضاف الیه
    عند ظرف کل مضاف الیه برای عند مسجد مضاف البه برای کل
    کلوا (جمله فعلیه) ص9 ریشه ا ک ل واوفاعل و عطف
    اشربواص9 امرریشه شرب واوفاعل
    وعطف
    لاتسرفوا فعل نهی ص9 ریشه س ر ف واوفاعل
    ایا میتونیم بگیم مفعول که نعمت های الهی است محذوفه؟
    ان حرف مشبهه بالفعل ه اسم ان لا یحب المسرفین خبر ان المسرفین مفعول
    جمله اسمیه ه مبتدا لایحب المسرفین خبر


    عزیزانی, [21.08.16 10:44]
    به نام الله
    اعراف 33
    قُلْ
    إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَوَاحِشَ
    مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ
    وَالْإِثْمَ وَالْبَغْيَ بِغَيْرِ الْحَقِّ
    وَأَن تُشْرِكُوا بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَان
    ًا وَأَن تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُون




    َ
    بگو:
    همانا فقط حرام کرد پروردگارم
    همه ی کارهاری زشت و زنا را
    آنچه آشکار است از آن (کارها) وآنچه پنهان است و گناه وستم به ناحق
    وشریک قرار دادنتان با الله را
    آنچه نازل نشده به آن هیچ حجتی
    وگفتنتان (دروغ بستنتان) به الله را
    آنچه را که نمی دانید
    ____________________________





صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ترجمه ی سوره ی مبارکه انعام توسط قرآن پژوهان
    توسط هندیانی در انجمن آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    پاسخ: 46
    آخرين نوشته: 2016_08_18, 08:59 PM
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2016_02_16, 05:28 PM
  3. ترجمه ی سوره آل عمران توسط قرآن پژوهان مترجمی
    توسط هندیانی در انجمن دروس تکمیلی
    پاسخ: 15
    آخرين نوشته: 2015_11_30, 08:36 PM
  4. جوانی که توسط امام رضا خوشبخت شد!
    توسط مشعشع در انجمن جوانان و اهل بیت علیهم السلام
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2015_02_20, 04:23 PM
  5. گزارشی از پست توسط آیه
    توسط آیه در انجمن تبری
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2013_12_19, 08:15 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

کانال ترجمه ی شهر نورانی قرآن

انجمن شهر نورانی قرآن محیطی پر از آرامش و اطمینان که فعالیت خود را از فروردین سال 1392 آغاز نموده است
ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@shahrequran.ir

ساعت 03:32 PM