انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآء وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: آیه 34 البقره (تجزیه و ترکیب)

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همگام نور
    میانگین پست در روز
    0.08
    نوشته ها
    222
    صلوات
    1000
    دلنوشته
    4
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    346
    مورد صلوات
    468 در 202 پست
    نوشته های وبلاگ
    1
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض آیه 34 البقره (تجزیه و ترکیب)






    وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَاسْتَكْبَرَ‌ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِ‌ينَ ﴿٣٤)

    وَ
    إِذْ =واو استیناف + ضرف زمان اذ و مفعول به برای فعل مقدر (اذکر) و محلا منصوب
    قُلْنَا= فعل ماضی مبنی برسکون و ریشه ق و ل و اجوف واوی وص 14 دارای اعلال به حذف + نا ضمیر بارز متصل و فاعل
    لِلْمَلَائِكَةِ = جارو مجرور متعلق به قلنا
    اسْجُدُوا=
    فعل امر، جمع مذکر مخاطب(س ج د)، صحیح و سالم، ثلاثی مجرد، معلوم، متعدی. و واو فاعش
    لِآدَمَ = حرف جر و اسم علم مبنی و محلا مجرور متعلق به اسجدوا
    فَسَجَدُوا =
    فعل ماضی، جمع مذکر غایب(س ج د)، صحیح و سالم، ثلاثی مجرد، معلوم، متعدی. / ف: حرف ربط.و واو فاعلش
    إِلَّا= حرف استثناء
    إِبْلِيسَ = اسم علم و مستثنی
    أَبَىٰ= فعل ماضی مفرد مذکر عایب (ا ب ی) مهموز الافاء ناقص و دارای اعلال به قلب و هو مستتر فاعلش
    وَاسْتَكْبَرَ‌=
    فعل ماضی، مفرد مذکر غایب(ک ب ر)، صحیح و سالم، ثلاثی مزید من باب استفعال، معلوم، لازم.واو عطف و فعل ماضی معطوف به ابی
    وَكَانَ = و حالیه یا اعتراضیه+ فعل ناقصه از ریشه ک و ن و دارای اعلال به قلب و هو مستتر اسمش
    مِنَ الْكَافِرِ‌ينَ= جارو مجرور و خبر کان.
    ویرایش توسط لاله مرداب : 2015_01_05 در ساعت 03:37 PM

  2. کاربر زیر برای پست " لاله مرداب " عزیز صلوات فرستاده:

    گل مريم (2015_01_05)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. میلاد حضرت زینب علیهاالسلام
    توسط مهاجر در انجمن اهل بیت علیه السلام
    پاسخ: 17
    آخرين نوشته: 2017_02_02, 10:10 PM
  2. زینب زینب زینب استاد موذن زاده اردبیلی
    توسط مشعشع در انجمن مداحی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2014_11_04, 10:25 PM
  3. زینب زینب زینب استاد موذن زاده اردبیلی
    توسط مشعشع در انجمن امام حسین علیه السلام
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2014_10_31, 10:56 AM
  4. زندگینامه ی شهیدزین الدین
    توسط ملکوت در انجمن زندگینامه شهدا
    پاسخ: 13
    آخرين نوشته: 2014_02_04, 09:55 AM
  5. باز هم زار و حزینه زینبم
    توسط گل مريم در انجمن مداحی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013_12_22, 10:23 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

کانال ترجمه ی شهر نورانی قرآن

انجمن شهر نورانی قرآن محیطی پر از آرامش و اطمینان که فعالیت خود را از فروردین سال 1392 آغاز نموده است
ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@shahrequran.ir

ساعت 06:45 AM