اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآء وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10

موضوع: درس سی ام تکمیلی( بررسی آیات 80 تا 84)

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض درس سی ام تکمیلی( بررسی آیات 80 تا 84)







    وَقَالُوا لَن تَمَسَّنَا النَّارُ‌ إِلَّا أَيَّامًا مَّعْدُودَةً ۚ قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللَّـهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللَّـهُ عَهْدَهُ ۖ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٨٠﴾ بَلَىٰ مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨١﴾ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨٢﴾ وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَ‌ائِيلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّـهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْ‌بَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِّنكُمْ وَأَنتُم مُّعْرِ‌ضُونَ ﴿٨٣﴾


    «لن‏ تمسّنا»: هرگز چيزى به ما نخواهد رسيد.
    «فلن يخلف»: هرگز تخلّف نخواهد ورزيد.
    «اخذنا»: گرفتيم.
    «يتامى‏»: كودكان پدر ازدست‏ داده.
    «مساكين»: بينوايان.
    (مجمع البیان)


    سلام بر شما دوستان قرآنی
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  2. 2 کاربر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده.

    لاله مرداب (2014_12_19), عزیزانی (2014_12_25)

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض





    وَقَالُوا لَن تَمَسَّنَا النَّارُ‌ إِلَّا أَيَّامًا مَّعْدُودَةً ۚ قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللَّـهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللَّـهُ عَهْدَهُ ۖ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٨٠﴾



    جملات فعلیه در این آیه:


    قالوا که فعل ماضیست و واو در ان فاعل و جمله ی لن تمسنا النار در محل نصب مفعول

    در این ایه لَن رو داریم که لن از حروف ناصبه هست و فقط سر فعل مضارع می آید و مضارع رو منصوب میکند و معنای نفی ابد دارد.
    لَن تَمَسَّنَا: یعنی هرگز نخواهد رسید ما را. و فعل مضارع منصوب؛ فاعل : النار و مفعول: نا

    قل: فعل امر فاعل انت مستتر و جمله ی اتخذتم عند الله عهدا در محل نصب مفعول

    إتخذتم فعل ماضی فاعل تم و عهدا مفعول و منصوب

    لن یخلف الله: فعل مضارع منصوب فاعل الله و مفعول عهد و ه در اینجا مضاف الیه هست.

    تقولون: فعل مضارع فاعل واو مفعول ما در محل نصب

    تعلمون: فعل مضارع فاعل واو

    جمله ی اسمیه ندارد

    شبه جمله:

    عندالله عند ظرف مکان و منصوب و متعلِّق به إتخذتم و الله مضاف الیه

    علی الله جارو مجرور متعلِّق به تقولون

    ترکیب کلمات دیگر آیه:

    إلّا ادات حصر

    أیاما ظرف زمان منصوب

    معدودة صفت برای ایاما

    أم حرف عطف

    ما اسم موصول
    لا تعلمون صله
    عاید ه محذوف یعنی لاتعلمونه

    ترجمه آیه را بنویسید؟

    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  4. 2 کاربر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده.

    لاله مرداب (2014_12_19), عزیزانی (2014_12_25)

  5. Top | #3

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    بَلَىٰ مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨١﴾

    بله هر کس بدست آورد بدی را و احاطه کند او را گناهش، پس آنان یاران آتشند و ایشان در آن (آتش) جاودانند.


    درمورد واژه «سيّئه»، ديدگاهها متفاوت است:
    عدّه ‏اى بر اين اعتقادند كه منظور، شرك و شرك گرايى است؛ و دسته ‏اى برآنند كه مقصود، گناه بزرگى است كه كيفر آن آتش دوزخ است.
    از ديدگاه ما، نظر اوّل درست است؛ زيرا آتش جاودانه‏ اى كه در آيه شريفه از آن سخن رفته، با شرك و شرك گرايى هماهنگ است.

    منظور از «خطيئه»، به عقيده عدّه‏ اى، «شرك» است و به اعتقاد گروهى ديگر، «گناه كبيره». پاره‏ اى نيز آن را «پافشارى و اصرار بر گناه» معنا كرده ‏اند. و علّت اينكه در اين جمله واژه «خطيئه» بكار رفته و از واژه «سيّئه» استفاده نشده، تنها نوعى ظرافت و رعايت عالى‏ترين درجه فصاحت و بلاغت است.
    (مجمع البیان)

    بلی حرف جواب هست
    من اسم شرط جازم و و در محل رفع مبتدا هست
    کسب فعل ماضی و جمله ی شرط
    و جمله ی کسب سیئة در محل رفع خبر من

    ف حرف ربط برای جواب شرط
    اولئک اصحاب النار جمله ی اسمیه و جواب شرط (اولاء اسم اشاره در محل رفع مبتدا، کاف حرف خطاب، اصحاب مرفوع و خبر، النار مضاف الیه و مجرور)
    جمله ی هم فیها خالدون در محل رفع خبر دوم برای اولئک
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  6. 2 کاربر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده.

    لاله مرداب (2014_12_19), عزیزانی (2014_12_25)

  7. Top | #4

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨٢﴾

    و کسانی که ایمان آوردند و انجام دادند نیکی ها را، آنان یاران بهشتند و ایشان در آن باغهای پر درخت جاودانند.

    واو عاطفه
    الذین اسم موصول و در محل رفع مبتدا
    امنوا صله و عاید واو
    جمله ی عملوا معطوف بر امنوا

    نکته ی مهم در صله این است که جمله ی صله محلی از اعراب ندارد و نقش نمی پذیرد.

    الصالحات مفعول و منصوب علامت نصب کسره(ات)

    ترکیب بقیه آیه نیز مثل آیه ی قبل است.

    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  8. 2 کاربر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده.

    لاله مرداب (2014_12_19), عزیزانی (2014_12_25)

  9. Top | #5

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَ‌ائِيلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّـهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْ‌بَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِّنكُمْ وَأَنتُم مُّعْرِ‌ضُونَ ﴿٨٣﴾

    و بیاد آورید آن زمانی را که گرفتیم پیمان محکم فرزندان اسرائیل را. پرستش نکنید مگر خدا را و به پدر و مادر نیکی کردن و خویشاوندان و یتیمان و بی نوایان(نیز نیکی کنید) و بگویید برای مردم نیکی را و بپای دارید نماز را و بدهید زکاة را.
    سپس روی برتافتید مگر اندکی از میان شما و حال آن که شما رویگردانندگانید.

    ترکیب آیه را بفرمایید؟
    قرآن دوستان عزیز
    در پناه خدای متعال
    موفق و سلامت باشید



    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  10. 2 کاربر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده.

    لاله مرداب (2014_12_19), عزیزانی (2014_12_25)

  11. Top | #6

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همگام نور
    میانگین پست در روز
    0.08
    نوشته ها
    222
    صلوات
    1000
    دلنوشته
    4
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    346
    مورد صلوات
    468 در 202 پست
    نوشته های وبلاگ
    1
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض





    با سلام و خدا قوت.


    وَ( استیناف)إِذْ( مفعول به ) أَخَذْنَا ( فعل ماضی مبنی بر سکون + فاعل نا)مِيثَاقَ( مفعول به اول) بَنِي إِسْرَ‌ائِيلَ( مفعول به دوم) لَا تَعْبُدُونَ( فعل نفی مضارع مرفوع + و فاعل) إِلَّا ( حرف استثنا)اللَّـهَ ( مستثنی و مفعول ) وَ( عطف)بِالْوَالِدَيْنِ( جارو مجرور متعلق به فعل محذوف؟؟) إِحْسَانًا( مفعول به) وَ( عطف)ذِي( معطوف به والدین) الْقُرْ‌بَىٰ( مضاف الیه) وَ( عطف)الْيَتَامَىٰ( معطوف به والدین) وَالْمَسَاكِينِ( ایضا) وَ( استیناف)قُولُوا( فعل امر مبنی بر ضم + واو فاعل)) لِلنَّاسِ( جارو مجرور متعلق به قولوا؟؟) حُسْنًا ( صفت برای مفعول به محذوف=قولا)وَ( عطف )أَقِيمُوا ( عطف به قولوا و ایضا)الصَّلَاةَ( مفعول به) وَ( عطف)آتُوا (معطوف به قولو و ایضا)الزَّكَاةَ ( مفعول)ثُمَّ ( عطف) تَوَلَّيْتُمْ( فعل ماضی + فاعل تم) إِلَّا ( حرف حصر)قَلِيلًا ( صفت برای مستثنی محذوف)مِّنكُمْ ( جارو مجرور متعلق به اسم محذوف)وَ( حالیه)أَنتُم( مبتدا) مُّعْرِ‌ضُونَ ( خبر از نوع اسمیه؟؟) ﴿٨٣﴾



    سلامت و موفق باشید استاد خوبم.


  12. 2 کاربر برای پست " لاله مرداب " عزیز صلوات فرستاده.

    هندیانی (2014_12_23), عزیزانی (2014_12_25)

  13. Top | #7

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    نقل قول نوشته اصلی توسط لاله مرداب نمایش پست ها


    وَ( استیناف)إِذْ( مفعول به ) أَخَذْنَا ( فعل ماضی مبنی بر سکون + فاعل نا)مِيثَاقَ( مفعول به اول) بَنِي إِسْرَ‌ائِيلَ( مفعول به دوم) لَا تَعْبُدُونَ( فعل نفی مضارع مرفوع + و فاعل) إِلَّا ( حرف استثنا)اللَّـهَ ( مستثنی و مفعول ) وَ( عطف)بِالْوَالِدَيْنِ( جارو مجرور متعلق به فعل محذوف؟؟) إِحْسَانًا( مفعول به) وَ( عطف)ذِي( معطوف به والدین) الْقُرْ‌بَىٰ( مضاف الیه) وَ( عطف)الْيَتَامَىٰ( معطوف به والدین) وَالْمَسَاكِينِ( ایضا) وَ( استیناف)قُولُوا( فعل امر مبنی بر ضم + واو فاعل)) لِلنَّاسِ( جارو مجرور متعلق به قولوا؟؟) حُسْنًا ( صفت برای مفعول به محذوف=قولا)وَ( عطف )أَقِيمُوا ( عطف به قولوا و ایضا)الصَّلَاةَ( مفعول به) وَ( عطف)آتُوا (معطوف به قولو و ایضا)الزَّكَاةَ ( مفعول)ثُمَّ ( عطف) تَوَلَّيْتُمْ( فعل ماضی + فاعل تم) إِلَّا ( حرف حصر)قَلِيلًا ( صفت برای مستثنی محذوف)مِّنكُمْ ( جارو مجرور متعلق به اسم محذوف)وَ( حالیه)أَنتُم( مبتدا) مُّعْرِ‌ضُونَ ( خبر از نوع اسمیه؟؟) ﴿٨٣﴾
    سلام لاله ی مرداب عزیز
    ممنون بابت ترکیب آیه

    بنی اسرائیل مفعول دوم نیست. بنی مضاف الیه میثاق و اسرائیل مضاف الیه بنی هست.

    همانطور که میدونید در اصل بنبن بوده چون اسرائیل اضافه شده نونش افتاده است.

    بالوالدین جارو مجرور و متعلِّق به فعل محذوف استوصوا هست.

    لِلنَّاسِ( جارو مجرور متعلق به قولوا) درسته

    حسنا مفعول مطلق نایب از مصدر هست یعنی صفت برای قولا محذوف یعنی بوده و قولوا للناس قولا حسنا و بگویید برای مردم نوعی سخن نیکو
    و چون بعد از مفعول مطلق صفت آمده مفعول مطلق نوعی میشود.

    و حالا من از شما یک سؤال دارم
    در مورد إلّا یکجا نوشتید حرف استتثناء و در جای دیگر حرف حصر میشه در این مورد توضیح دهید؟
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  14. 2 کاربر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده.

    لاله مرداب (2014_12_25), عزیزانی (2014_12_25)

  15. Top | #8

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض







    وَقَالُوا لَن تَمَسَّنَا النَّارُ‌ إِلَّا أَيَّامًا مَّعْدُودَةً ۚ قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللَّـهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللَّـهُ عَهْدَهُ ۖ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٨٠﴾


    وگفتند هرگز نخواهد رسید ما را آتش(جهنم)جز روز هایی شمرده شده(انگشت شمار)
    بگو :آیا گرفتید نزد خداوند عهدی را؟ پس هرگز خلاف نخواهد کرد خدا وعده اش را
    آیا می گویید (نسبت میدهید)بر خداوند آنچه را که نمی دانید؟

    ____________________________





  16. 2 کاربر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده.

    لاله مرداب (2014_12_25), هندیانی (2015_01_09)

  17. Top | #9

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همگام نور
    میانگین پست در روز
    0.08
    نوشته ها
    222
    صلوات
    1000
    دلنوشته
    4
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    346
    مورد صلوات
    468 در 202 پست
    نوشته های وبلاگ
    1
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    سلام استاد راستش نمیدونم !!!

    با تشکر

  18. 2 کاربر برای پست " لاله مرداب " عزیز صلوات فرستاده.

    هندیانی (2015_01_09), عزیزانی (2014_12_25)

  19. Top | #10

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَ‌ائِيلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّـهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْ‌بَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِّنكُمْ وَأَنتُم مُّعْرِ‌ضُونَ ﴿٨٣﴾


    و:استیناف
    اذ:ظرف زمان -مفعول فیه برای اذکروا مقدر
    اخذنا:فعل ونا فاعل
    میثاق:مفعول به منصوب//بنی:مضاف الیه//اسرائیل :مضاف الیه برای بنی
    لا تعبدون:مضارع منفی -واو فاعل
    الا:استثنا-
    الله:مستثنی
    و:عاطفه
    بالوادین:جار ومجرور متعلق به محذوف
    احسانا:مفعول مطلق
    و:عاطفه
    ذی:عطف به والدین//القربی :مضاف الیه
    و:عاظفه //الیتمی عطف به والدین
    و:عاطفه//المساکین عطف به والدین
    و:عاطفه//قولوا:فعل وفاعل واو//للناس :جار ومجرور متعلق به قولوا//حسنا: صفت برای مفعول مطلق مجذوف
    و:عاطفه//اقیموا:فعل وفاعل واو//الصلوه:مفعول
    و:عاطفه//اتو ا فعل واو فاعل //الزکاه مفعول
    ثم:عاطفه
    تولیتم:فعل -تم فاعل
    الا:استثنا //قلیلا
    منکم:جار ومجرور متعلق به محذوف
    و:عاطفه //انتم:مبتدا //معرضون :خبر

    ____________________________





  20. کاربر زیر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده:

    هندیانی (2015_01_09)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. فرق حدیث قدسی با قرآن
    توسط گل مريم در انجمن احادیث قدسی
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2013_12_30, 05:42 PM
  2. مسابقه دعا شناسی(طرح سؤال دوم)
    توسط گل مريم در انجمن ادعیه و زیارت
    پاسخ: 19
    آخرين نوشته: 2013_12_15, 08:55 AM
  3. آیا آیات قرآن را فارسی بخوانیم ثوابی دارد یا خیر؟
    توسط فاطمه در انجمن پرسش و پاسخ(شبهات قرآنی)
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2013_12_09, 01:57 PM
  4. منافق شناسی
    توسط عتیق در انجمن تدبر در قرآن
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 2013_11_21, 07:20 PM
  5. کتاب شناسی فرمایشات امام مهدی علیه السلام
    توسط ملکوت در انجمن کتاب و کتابشناسی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013_04_19, 06:28 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

کانال ترجمه ی شهر نورانی قرآن

انجمن شهر نورانی قرآن محیطی پر از آرامش و اطمینان که فعالیت خود را از فروردین سال 1392 آغاز نموده است
ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@shahrequran.ir

ساعت 12:27 AM