اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآء وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

موضوع: درس بیست و نهم تکمیلی(بررسی آیات 80 تا 83 سوره بقره)

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض درس بیست و نهم تکمیلی(بررسی آیات 80 تا 83 سوره بقره)





    سلام قرآن دوستان عزیز
    حالتون که خوبه خداروشکر
    امروز ان شاءالله به بررسی آیات 80 تا 84 سوره ی بقره می پردازیم:




    وَقَالُوا لَن تَمَسَّنَا النَّارُ‌ إِلَّا أَيَّامًا مَّعْدُودَةً ۚ قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللَّـهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللَّـهُ عَهْدَهُ ۖ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٨٠﴾ بَلَىٰ مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨١﴾ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨٢﴾ وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَ‌ائِيلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّـهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْ‌بَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِّنكُمْ وَأَنتُم مُّعْرِ‌ضُونَ ﴿٨٣﴾
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  2. 3 کاربر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده.

    لاله مرداب (2014_12_05), گل مريم (2016_04_01), عزیزانی (2014_12_04)

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    نگرشی بر واژه های ایات


    «لن ‏تمسّنا»: هرگز چيزى به ما نخواهد رسيد.
    «فلن يخلف»: هرگز تخلّف نخواهد ورزيد.

    درمورد واژه «ويل»، عدّه ‏اى گفته ‏اند: منظور، شكنجه و عذاب دردناك است؛ و دسته‏ اى نيز معتقدند كوهى از آتش است كه در دوزخ قرار دارد.
    از پيامبر گرامى (ص) نقل كرده ‏اند كه فرمود:
    «انّه واد فى جهنّم يهوى فيه‏الكافر اربعين خريفاً قبل اَن يبلغ قعره.»
    «ويل» درّه بسيار ژرفى در دوزخ است كه پس از پرتاب‏ شدن انسان كافر و ستمكار در آن، چهل سال طول مى‏ كشد تا به اعماق آن برسد.
    به هر حال، اين واژه تكان‏ دهنده، هماره در موقعيتهاى خطرناك و يا در اوج اندوه و دريغ و شدّت مصيبت و رنج، بر زبان جارى مى‏ شود.

    درمورد واژه «سيّئه»، ديدگاهها متفاوت است:
    عدّه ‏اى بر اين اعتقادند كه منظور، شرك و شرك گرايى است؛
    و دسته‏ اى برآنند كه مقصود، گناه بزرگى است كه كيفر آن آتش دوزخ است.
    از ديدگاه ما، نظر اوّل درست است؛ زيرا آتش جاودانه‏ ى كه در آيه شريفه از آن سخن رفته، با شرك و شرك گرايى هماهنگ است.


    «اخذنا»: گرفتيم.
    «يتامى‏»: كودكان پدر ازدست ‏داده.
    «مساكين»: بينوايان.

    (مجمع البیان)
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  4. 2 کاربر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده.

    لاله مرداب (2014_12_05), عزیزانی (2014_12_04)

  5. Top | #3

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض






    وَقَالُوا لَن تَمَسَّنَا النَّارُ‌ إِلَّا أَيَّامًا مَّعْدُودَةً ۚ قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللَّـهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللَّـهُ عَهْدَهُ ۖ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٨٠﴾


    خب در این ایه ببینیم چه نکته هایی وجود دارد

    واو واو عاطفه هست. نسبت به آیه ی قبل

    لن تمسنا النار
    نکته ای که در این جا هست. اثریست که لن بر روی فعل مضارع میگذاره و ببینیم لن چکار میکند؟
    لن یکی از حروفهاییست که فعل مضارع را نصب میدهد و و معنی فعل مضارع را هم نفی ابد میکند. البته بعضی از نحوییون نفی ابد را قبول ندارند.
    در اینجا معنی جمله می شود
    هرگز نخواهد رسید ما را اتش.

    فعل و مفعول و فاعل اسم ظاهر

    إلا داریم که قاعده ی إلا این بود که اصولا سمت راست إلا منفی و سمت چپ إلا جمله ی مثبت معنا میشود.

    در مورد إلا دوست خوبمون باتو گل مریم عزیز تاپیک استثناء رو گذاشته اند که میتونید ملاحظه کنید.

    ایاما معدودة:
    ایاما ظرف زمان و منصوب هست. معدودة هم صفته برای ایاما

    عند الله شبه جمله هست و شبه جمله ها باید به یک چیزی تعلق داشته باشند تا معناشون کامل شود و ابهام برطرف
    حالا باید ببینیم عند الله که شبه جمله از نوع ظرف هست، به چی تعلق دارد.
    عند ظرف مکان و منصوب به جمله ی إتخذتم تعلق داره و پس جمله ی فعلیه می شود. و الله مضاف الیه و مجرور

    عهدا مفعول به و منصوب

    فاء حرف عاطفه و
    لن یخلف باز مثل لن تمسنا

    ام حرف عطف

    ترجمه ی آیه و ترکیب جملات فعلیه را بنویسید لطفا:
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  6. 3 کاربر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده.

    charkhchi (2014_12_08), لاله مرداب (2014_12_05), عزیزانی (2014_12_04)

  7. Top | #4

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض









    وَقَالُوا لَن تَمَسَّنَا النَّارُ‌ إِلَّا أَيَّامًا مَّعْدُودَةً ۚ قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللَّـهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللَّـهُ عَهْدَهُ ۖ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٨٠﴾


    وگفتند هرگز نخواه رسید ما را آتش مگر روز هایی شمرده شده(چند روزی)
    بگو: آیا گرفتید نزد خداوند پیمانی را - پس هر گز خلاف نمی کند خدا پیمانش را
    یا می گویید (میبندید)بر خدا آنچه را که نمی دانید.


    قالوا:فعل ماضی مبنی بر ضم-واو ضمیر بارز فاعل

    لن تمسّ:مضارع منصوب به لن ناصبه -هو مستتر فاعل

    قل:فعل امر حاضر مبنی بر سکون -انت مستتر وجوبی فاعل

    اَِ +اتّخذتم:همزه استفهامی +فعل ماضی مبنی بر سکون-تم ضمیر بارز فاعل

    لن یخلف:مضارع منصوب به لن ناصبه -هو ضمیرمستتر فاعل

    تقولون:فعل مضارع مرفوع علامت رفع نون عوض رفع-واو ضمیر بارز فاعل

    لا تفعلون:مضارع منفی به لای نافیه- واو ضمیر بارز فاعل

    ویرایش توسط عزیزانی : 2014_12_04 در ساعت 03:56 PM
    ____________________________





  8. کاربر زیر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده:

    هندیانی (2014_12_04)

  9. Top | #5

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض





    بَلَىٰ مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨١﴾


    بلی یکی از حروف جواب هست
    حروف جواب ( تصدیق ) شامل نعم، بَلَـی، إی، أجَـل هستند.

    من اسم شرط جازم هست ولی چون سر فعل شرط کسب که ماضی هست اومده فقط معنای فعل رو مضارع می کند


    جواب شرط
    فاولئک هست. چون اولئک اصحاب النار جمله ی اسمیه هست و نمیتونست فعل شرط واقع بشه جواب شرط اومده و به شرط اومدن فاء بر سرش.


    لطفا این ایه شریفه نیز ترجمه شود همراه با ذکر جملات اسمیه و فعلیه و ارکان ان ها.
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  10. کاربر زیر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده:

    عزیزانی (2014_12_04)

  11. Top | #6

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    وَقَالُوا لَن تَمَسَّنَا النَّارُ‌ إِلَّا أَيَّامًا مَّعْدُودَةً ۚ قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللَّـهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللَّـهُ عَهْدَهُ ۖ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٨٠﴾

    وگفتند هرگز نخواهد رسید ما را آتش مگر
    در روز هایی شمرده شده(چند روزی)
    بگو: آیا گرفته اید نزد خداوند پیمانی را ؟ - پس هرگز خلاف
    نخواهد کرد خدا پیمانش را.
    یا می گویید (
    دروغ میبندید)بر خدا آنچه را که نمی دانید.


    نقل قول نوشته اصلی توسط مسافر نمایش پست ها
    وَقَالُوا لَن تَمَسَّنَا النَّارُ‌ إِلَّا أَيَّامًا مَّعْدُودَةً ۚ قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللَّـهِ عَهْدًا فَلَن يُخْلِفَ اللَّـهُ عَهْدَهُ ۖ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّـهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿٨٠﴾

    وگفتند هرگز نخواه رسید ما را آتش مگر روز هایی شمرده شده(چند روزی)
    بگو: آیا گرفتید نزد خداوند پیمانی را - پس هر گز خلاف نمی کند خدا پیمانش را
    یا می گویید (میبندید)بر خدا آنچه را که نمی دانید.
    قالوا:
    لن تمسنا:
    قل:
    اتخذتم:
    لن یخلف:
    تقولون:
    لا تفعلون:
    سلام مسافر عزیز
    ممنون لطف کردید.

    در ترجمه چند مورد رعایت نشده بود که در اصلاحیه آیه با رنگ مشکی نوشته شده.

    قول علی دروغ بستن

    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  12. Top | #7

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    بَلَىٰ مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨١﴾

    بله-هرکس کسب کند بدی را و
    احاطه کند او را گناهش
    پس آنان اهل آتشند
    آنها در آن جاودانند.

    جملات اسمیه:
    من کسب سیئه :من مبتدا-کسب خبر از نوع جمله فعلیه

    اولائک اصحاب النار:اولائک مبتدا - اصحبoخبر النار مضاف الیه

    هم فیها خالدون: هم مبتدا- خالدون خبر مفرد -فیها :جار ومجرور متعلق به خالدون


    جملات فعلیه:
    کسب :فعل ماضی مبنی بر فتح- فاعل هو مستتر-سیئه مفعول منصوب
    احاطت:فعل ماضی مبنی بر فتح -خطیئه فاعل اسم ظاهر -ه مضاف الیه

    ویرایش توسط عزیزانی : 2014_12_04 در ساعت 11:05 PM
    ____________________________





  13. کاربر زیر برای پست " عزیزانی " عزیز صلوات فرستاده:

    هندیانی (2014_12_04)

  14. Top | #8

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨٢﴾

    واو عاطفه
    الذین اسم موصول مبنی در محل رفع
    آمنوا صله و عاید ان واو
    و عطف
    عملوا فعل ماضی و ..
    الصالحات مفعول

    یک سؤال؟


    ایا ال در الصالحات اسم موصوله؟

    أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ
    و
    هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ


    دو جمله ی اسمیه هستند که
    اولئک اولاء اسم اشاره و در محل رفع مبتدا و کاف هم حرف خطاب
    اصحاب خبر و مرفوع
    الجنة مضاف الیه و مجرور

    و

    هم ضمیر منفصل در محل رفع مبتدا
    فیها جارو مجرور متعلق به خالدون
    خالدون خبر و مرفوع علامت رفع واو

    جمله ی اولئک اصحاب الجنة در محل رفع خبر برای الذین
    جمله ی هم فیها خالدون خبر دوم برای اولئک

    حالا با توجه به ترکیب جملات آیه ی شریفه چطور ترجمه می شود؟
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  15. Top | #9

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    همسوی نور
    میانگین پست در روز
    0.28
    نوشته ها
    749
    صلوات
    3700
    دلنوشته
    11
    🔶حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: اجر و پاداش معلم مانند کسی است که با زحمت به قله کوهی بالا رود و در آنجا یک گونه طلا به دست آورد. 👈مستدرک
    صلوات و تشکر
    1,382
    مورد صلوات
    1,022 در 530 پست
    دریافت کتاب
    8
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض






    وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿٨٢﴾

    وکسانی که ایمان آوردندوانجام دادند نیکی را آنان اهل بهشتند وایشان در آن جاودانند.


    آیا ال در الصالحات اسم موصوله؟
    حرف تعریف صالحات جمع صالحه =نیکی است
    ال عهد زهنی




    ویرایش توسط عزیزانی : 2014_12_04 در ساعت 04:38 PM
    ____________________________





  16. Top | #10

    تاریخ عضویت
    July_2014
    عنوان کاربر
    خادم قرآنی آموزش ترجمه ی زبان قرآن
    میانگین پست در روز
    0.40
    نوشته ها
    1,079
    صلوات
    300
    دلنوشته
    3
    اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    صلوات و تشکر
    1,096
    مورد صلوات
    1,675 در 803 پست
    نوشته های وبلاگ
    6
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض





    وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَ‌ائِيلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّـهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْ‌بَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِّنكُمْ وَأَنتُم مُّعْرِ‌ضُونَ ﴿٨٣﴾

    و به یاد اور زمانی را که گرفتیم پیمان محکم فرزندان اسرائیل را (که) نپرستید مگر خدا را و به پدرو مادر نیکی کردن و خویشاوندان و یتیمان و بینوایان(نیکی و احسان کردن) و بگویید برای مردم نکویی را و به پای دارید نماز را و بدهید زکات را.
    سپس روی گرداندید مگر اندکی از میان شما. و حال ان که شما روی گردانندگانید.


    در این آیه حروف، مصدرها، جمع ها(اسم هایی که جمع بسته شده اند) و نوع فعل ها را بنویسید؟
    اعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم

    لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿ انبیاء/10﴾



    ثبت نام در کلاس آموزش ترجمه ی زبان قرآن




    فهرست دروس تکمیلی ترجمه قرآن کریم



    فهرست دروس مقدماتی ترجمه زبان قرآن




  17. کاربر زیر برای پست " هندیانی " عزیز صلوات فرستاده:

    عزیزانی (2014_12_04)

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. درس بیست و هشت تکمیلی(بررسی آیات 77 و 78و 79سوره بقره)
    توسط هندیانی در انجمن دروس تکمیلی
    پاسخ: 21
    آخرين نوشته: 2014_12_14, 01:58 PM
  2. درس بیست و چهار تکمیلی(سوره بقره آیه 65 تا ...)
    توسط هندیانی در انجمن دروس تکمیلی
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: 2014_10_29, 03:20 PM
  3. درس بیست و سه تکمیلی ( آیات 62 تا 65 سوره بقره )
    توسط هندیانی در انجمن دروس تکمیلی
    پاسخ: 27
    آخرين نوشته: 2014_10_20, 10:38 AM
  4. چرا شیطان بعد از 6000 سال عبادت که مععلوم نیست سال شمسی هست یا اخرتی مشرک شد
    توسط یا علی ابن الحسین در انجمن پرسش و پاسخ (موارد دیگر)
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2014_05_07, 07:17 AM
  5. فلسفه دعاهای ما بین آیات سوره انعام چیست و ....
    توسط گل مريم در انجمن پرسش و پاسخ(شبهات قرآنی)
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 2013_10_30, 04:43 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

کانال ترجمه ی شهر نورانی قرآن

انجمن شهر نورانی قرآن محیطی پر از آرامش و اطمینان که فعالیت خود را از فروردین سال 1392 آغاز نموده است
ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@shahrequran.ir

ساعت 07:21 PM