انتخاب رنگ سبز انتخاب رنگ آبی انتخاب رنگ قرمز انتخاب رنگ نارنجی

اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآء وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: حقیقت وحدت این نیست که...

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    April_2013
    عنوان کاربر
    مدیر انجمن
    میانگین پست در روز
    0.20
    نوشته ها
    625
    صلوات و تشکر
    297
    مورد صلوات
    1,565 در 587 پست
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    جدید حقیقت وحدت این نیست که...




    حقیقت وحدت این نیست که شیعه وسنی از عقاید خود دست بردارند


    به گزارش «شیعه نیوز»، آيت الله صافي گلپايگاني در نوشتار با عنوان «حقيقت وحدت»، اختلاف را زمينه ساز نفوذ دشمنان دانسته و تاکيد کردند: وحدت بدان معنا نيست كه از شيعه خواسته شود از عقايد خود و ولايت اهل بيت(علیهم السلام) دست بردارد و نسبت به افرادي كه آنها را دشمن اهل بيت(علیهم السلام) و منافق مي‎داند و به موجب مستندات اسلامي محكوم مي‎كند، حسن ظن داشته باشد و به عبارت ديگر از محتواي تشيع خود خارج گردد. در رابطه با تحقق وحدت همچنين از سنّي خواسته نمي‎شود كه از عقايد خود دست بردارد و محتواي خود را عوض كند؛ بلكه مقصود آن است که در برابر كفّار و سلطه سياسي، اقتصادي و فرهنگي آنها متحد و متفق گام برداريم.ايشان با تاکيد بر اين که همه بايد در برابر كفار و دشمنان اسلام يد واحد باشند، يادآور شدند: مسلمانان بايد براي تجديد عزت و شوكت كل مسلمين، از تعصبات و افراط و تفريط در اظهار نظر درباره يكديگر بپرهيزند.


    متن کامل نوشتار آيت الله صافي گلپايگاني در پي مي آيد:

       
    بسم الله الرحمن الرحيم



    به نظر مي‎رسد وحدت واقعي كه در آن بينش‌ها و انديشه‎ها و عقايد در مسائل مورد اختلاف فرق، مانند مسائل مربوط به حوادث عصر صحابه و اختلافات آنها متحد شود و همه فرق به فرقه واحده ناجيه تغيير هويت بدهند، حداقل در شرايط فعلي و كوتاه مدت نشدني است.


    اگر پيشنهاد وحدت اين باشد كه اهل سنّت همه شيعه يا شيعيان همه سنّي شوند، نخواهد شد؛ البته در دراز مدت اميد است كه كوشش‌ها براي وحدت حقيقي و اقلاً كم كردن اختلافات با تمسّك به كتاب و عترت مؤثر واقع شود، اما تا پيش از ظهور حضرت مهدي عليه ‎السلام (كه همه مسلمانان اتفاق دارند كه اگر از دنيا باقي نماند مگر يك روز آن حضرت ظهور خواهد كرد و در ضمن هدف‌هايي كه محقق مي‎سازد اسلام را كه دين جهاني است در تمام عالم استقرار مي‎دهد) بعيد به نظر مي‎رسد كه حتي وحدت مذهبي واقعي به طور كامل در بين مسلمين به وجود آيد.


    بنابراين مي‎گوييم اگر چه هدف شيعه و بزرگان آنها از صحابه و تابعين و علماي بزرگ، مانند خواجه و علامه و شيخ مفيد و سيد مرتضي و صاحب عبقات و تشييد المطاعن و پي‎گيري آنها از مسأله امامت و مسائل ديگر تحصيل وحدت امّت و يا حداقل كم كردن و كنترل اختلافات بر اساس ظهور حق و افشاي باطل است، زيرا وحدت صحيح و حقيقي با ادامه بحث و بررسي و روشن شدن اذهان عموم مسلمين كه در طول قرون به واسطه اعمال سياست‌هاي حاكم از درك حقايق و بحث پيرامون آنها محروم بوده‎اند فراهم مي‎شود.


    مع ذلك براي مسلمين از بُعد ديگر و به علّت اينكه ذات اختلاف، موجب رخنه بيگانگان و نفوذ آنها در مسلمين و اخلال در امور و گسترش سلطه استعمار مي‎شود، لازم است براي جلوگيري از اين خطرات طرح‌هايي بريزند كه در برابر كفار و دشمنان اسلام همه يد واحد باشند و ضربات آنها را به اسلام و مسلمين از هر فرقه كه باشند با همكاري برادرانه و صادقانه دفع نمايند و مسائل اعتقادي خاص فرق را در اين بعد مطرح ننمايند و مانع از اتحاد و اتفاق و كوشش جهت تجديد عزت و شوكت كل مسلمين نگردند و از اعمال تعصبات و افراط و تفريط در اظهار نظر درباره يكديگر بپرهيزند.


    در اين بُعد، مسأله وحدت اين نيست كه از شيعه خواسته شود از عقايد خود ولاي اهل بيت عليهم‌السلام دست بردارد و نسبت به افرادي كه آنها را دشمن اهل بيت و منافق مي‎داند و به موجب مستندات اسلامي محكوم مي‎كند، حسن ظن داشته باشد و به عبارت ديگر از محتواي تشيع خود خارج گردد و همچنين در رابطه با تحقق اين وحدت از سنّي خواسته نمي‎شود كه از عقايد خود دست بردارد و محتواي خود را عوض كند؛ بلكه مقصود اين است كه براي فرع، خطر متوجه به اصل را فراموش نكنيم و براي حفظ جزء، كل را در خطر نيندازيم و در برابر كفّار و سلطه سياسي و اقتصادي و فرهنگي آنها متحد و متفق گام برداريم و بدانيم آنجا كه نفوذ سلطه كفار و خطر آنها مطرح است و قدر جامع‎هاي اصلي بين شيعه و سني مورد هجوم و تجاوز مي‎گردد توجه به مصالح فرقه‎اي و شيعه و سني مفهوم ندارد و طرح جهات ما به الامتياز رفع يد از جهات مابه الاشتراك و ما به الامتياز است.نبايد موضع‎گيري‌هاي هر فرقه‎اي از فِرَق مسلمين در صلح و جنگ با كفّار موجب ضعف اسلام و كل جامعه مسلمين در برابر كفار شود و نبايد هيچ فرقه‎اي از فرق اسلامي در روياروئي فرقه ديگر با كفار بي‎تفاوت و بي‎طرف باشد و مسلمانان را در برابر كفار ياري ندهد تا چه رسد اينكه العياذ بالله در كنار كفار قرار بگيرد و با آنها قول و قرار سرّي عليه مسلمانان از هر فرقه‎اي كه باشند بگذارند.


    اولين چيزي كه در حصول اين هدف يعني وحدت در برابر كفار لازم است اين است كه مسلمانان از بينش سياسي كافي برخوردار باشند كه بتوانند جريان‌ها و پيامد آنها را تحليل و بررسي نمايند و بفهمند كه در مسائل مختلف در شرايط مختلف، موضع‎گيري‎هاي آنها چه آثار مثبت و منفي دارد و طرح مسأله براي چه مقصدي و از جانب چه كسي مي‎باشد و اصولاً بايد چگونه طرح شود و مثلاً بفهمند كه شخصي مثل محب الدين خطيب با آن همه نوشته‎هاي بسيار زننده و تحريك آميزي كه نه فقط عليه شيعه بلكه عليه اهل بيت رسول خدا‎ صلي‎الله عليه وآله وسلم و به نفع دشمنان آنها خصوص پيروان بني‎اميه نگاشته است چرا كتاب خبيثي مثل (الخطوط العريضة) را مي‎نويسند، و تقريب بين سني وشيعه را ناممكن معرفي مي‎نمايد او در اين كتاب چه مطلبي و تحقيق تازه‎اي را عرضه كرده است؟


    و چرا حكومتي با پول بيت المال آن را مكرر چاپ و به زبان‌هاي مختلف ترجمه مي‎نمايد و بين حجاج بايد مسلمان‌ها اينگونه جريان‌ها را كه سياست محض و تعصب خالص است از جريان‎هاي بحث و بررسي اهل مذاهب جدا نمايند.پس در اولين قدم، بايد مسلمانان كساني را كه مذهب را وسيله رياست خواهي‌ها و سياست‌هاي شخصي خود قرار مي‎دهند از افراد حقيقت جو و كاوشگر كه مي‎خواهند در مسائل مورد اختلاف مسلمين حق را پيدا كنند و بر اين اساس به شناخت حق مي‎رسند، تميز داده و جدا نمايند و جويندگان حق با برخورد صحيح و تفاهم و حسن ظن يكديگر را در كشف حقيقت ياري دهند، و هر مطلب را در مرتبه خودش قرار دهند يعني به مسأله فرعي اعتبار مسأله اصولي ندهند.





  2. 3 کاربر برای پست " مهدی " عزیز صلوات فرستاده.

    مدیریت محتوایی انجمن (2014_01_22), گل مريم (2014_01_21), سجادی (2014_01_21)

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    September_2013
    عنوان کاربر
    همکار قبلی انجمن
    میانگین پست در روز
    0.08
    محل سکونت
    مشهد مقدس
    نوشته ها
    244
    صلوات و تشکر
    150
    مورد صلوات
    668 در 237 پست
    دریافت کتاب
    0
    آپلود کتاب
    0

    پیش فرض




    به نام خدا

    آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان از وحدت مسلمین به شدت هراس دارند .

    بیاییم هراس آنها را با تحکیم وحدت صد چندان کنیم .


    یا مهدی ادرکنی عجّل علی ظهورک

  4. 2 کاربر برای پست " سجادی " عزیز صلوات فرستاده.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آرماگدون چیست ؟
    توسط سجادی در انجمن ظهور
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2014_01_02, 06:10 PM
  2. دجال کیست ؟
    توسط سجادی در انجمن اخبار مهدویت
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 2013_12_20, 08:51 PM
  3. خراسانی کیست ؟
    توسط سجادی در انجمن غیبت
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2013_12_19, 11:18 PM
  4. مؤمن، مؤمن نیست! مگر.....
    توسط ملکوت در انجمن امام رضا علیه السلام
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2013_11_24, 09:10 AM
  5. گناه من نیست!!!!!!!!!!!
    توسط ملکوت در انجمن فرهنگ شهادت
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2013_10_21, 09:32 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

کانال ترجمه ی شهر نورانی قرآن

انجمن شهر نورانی قرآن محیطی پر از آرامش و اطمینان که فعالیت خود را از فروردین سال 1392 آغاز نموده است
ایمیل پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@shahrequran.ir

ساعت 07:00 AM