سلام دوستان و بزرگواران شهر نورانی قرآن
در این تاپیک به مشاعره شعرهای عاشورایی و محرم میپردازیم. إن شاءالله
توجه: به سه نفر از دوستانی که در مشاعره شرکت فعالی داشته باشند در پایان ماه محرم به قید قرعه جایزه تعلق میگیرد.





| ❤ |
مشاعره عاشورایی(مسابقه ای با جایزه)
سلام دوستان و بزرگواران شهر نورانی قرآن
در این تاپیک به مشاعره شعرهای عاشورایی و محرم میپردازیم. إن شاءالله
توجه: به سه نفر از دوستانی که در مشاعره شرکت فعالی داشته باشند در پایان ماه محرم به قید قرعه جایزه تعلق میگیرد.
اشتیاقی که به دیدار تو دارد دل من
دل من داند و من دانم و تنها دل من
یا ابا صالح علیه السلام ادرکنی
با ما همراه باشید در
کانال ترجمه ی قرآن شهر نورانی قرآن
https://دtelegram.me/shahrenuraniquran
کانال مکالمه ی عربی شهر نورانی قرآن(آموزش دروس صدی الحیاة و لهجه ی عراقی)
https://telegram.me/mokalemeharabik
Masoomi (2013_11_11), مهاجر (2013_10_29), مارال (2013_11_28), مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_01), از خاک تا افلاک (2013_10_29), تسلیمی (2013_10_30), دژدان (2017_09_30), سحر (2013_12_08), عطیه سادات (2013_11_14)



شبِ آخر بگذار اين پَر ِمن باز شود
بيشتر رويِ تو چشم تر ِمن باز شودحرفِ هجران مزن اينقدر مراعاتم كندست بردار ، دلِ مضطر ِ من باز شودجان زينب برو از كرب و بلا زود برومگذاري گره ي معجر من باز شود
دلخوش آن مستحب ام که جوابش واجب باشد.
ملکوت (2013_11_15), مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_15), گل مريم (2013_11_15), تسلیمی (2013_11_15), غزال رمیده (2013_11_16)





| ❤ |
داری عقیله -خواهر من- گریه می کنی؟
آیینهٔ برابر من گریه می کنیاز لا به لای خیمه دلم تا مدینه رفتخیلی شبیه مادر من گریه می کنیدل شوره می چکد ز نگاه سه ساله اموقتی کنار دختر من گریه می کنیمن از برای معجر تو گریه می کنمتو از برای حنجر من گریه می کنیامشب برای ماندن من نذر می کنیفردا برای پیکر من گریه می کنیامشب نشسته ای و مرا باد می زنیفردا به جسم بی سر من گریه می کنیعلی اکبر لطیفیان
اشتیاقی که به دیدار تو دارد دل من
دل من داند و من دانم و تنها دل من
یا ابا صالح علیه السلام ادرکنی
با ما همراه باشید در
کانال ترجمه ی قرآن شهر نورانی قرآن
https://دtelegram.me/shahrenuraniquran
کانال مکالمه ی عربی شهر نورانی قرآن(آموزش دروس صدی الحیاة و لهجه ی عراقی)
https://telegram.me/mokalemeharabik
ملکوت (2013_11_15), مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_15), تسلیمی (2013_11_15), غزال رمیده (2013_11_16)
یعقوب خون جگر شده ی چشم من بیا
گریه برای غارت یك پیرهن كنیم
هنگام غسل دادن من، روضه خوان بگو
هرگز نخواسته بدنش را كفن كنیم
او نوكر است، نوكر ارباب بی كفن
خوب است بوریا كفن این بدن كنیم
* ترسم که شعر سنگ مزار من این شود *
* او هم جمال یوسف زهرا(س) ندید و رفت*
ملکوت (2013_11_15), مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_15), گل مريم (2013_11_15), غزال رمیده (2013_11_16)



مرد میخواهد به پای روضه بنشیند ، که شد
صحبت از جسمی تکیده ، لحظه های آخرش
نیزه و شمشیر وتیر و سنگ باشدجای خود
چکمه ای بر سینه و رگهای خشک حنجرش
ویرایش توسط صبور : 2013_11_15 در ساعت 04:56 PM
دلخوش آن مستحب ام که جوابش واجب باشد.
ملکوت (2013_11_15), مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_15), گل مريم (2013_11_15), تسلیمی (2013_11_15), غزال رمیده (2013_11_16)




| ❤ |
شبیه من جگرت آب می شود وقتی
که غصه من و این چند خیمه رابخوری
خلاصه عرض کنم حرف تیرها این استقرارنیست که ازآب کربلابخوری
با دلِ پُر امید؛چشم انتظاریم هنوز...
مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_15), گل مريم (2013_11_15), تسلیمی (2013_11_15)
یه جائیه تو دنیا همه براش می میرن / تموم حاجتا رو همه ازش می گیرن
بین دو نهر آبه ، یه سرزمین خشکه / شمیم باغ و لاله اش خوشبو ز عطر مُشکه
شبای جمعه زهرا زائر این زمینه / سینه زن حسینه ، یل ام البنینه …
* ترسم که شعر سنگ مزار من این شود *
* او هم جمال یوسف زهرا(س) ندید و رفت*
مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_15), گل مريم (2013_11_15), غزال رمیده (2013_11_16)





| ❤ |
هر کجا ملک خدا هست حسینیه توست
هر که را می نگرم شور محرم دارد
نه محرم نه صفر بلکه همه دوره سال
کعبه با یاد غمت جامه ماتم دارد
روضه خوان تو خدا گریه کن تو آدم
اشک ارثی است که ذریه آدم دارد
اشتیاقی که به دیدار تو دارد دل من
دل من داند و من دانم و تنها دل من
یا ابا صالح علیه السلام ادرکنی
با ما همراه باشید در
کانال ترجمه ی قرآن شهر نورانی قرآن
https://دtelegram.me/shahrenuraniquran
کانال مکالمه ی عربی شهر نورانی قرآن(آموزش دروس صدی الحیاة و لهجه ی عراقی)
https://telegram.me/mokalemeharabik
مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_16), تسلیمی (2013_11_15), غزال رمیده (2013_11_16)



دیدم به روی نیزه ها بال و پرت را
دیدم به صحرا اربا اربا پیکرت رادیدم به سرعت آمدند و دوره کردنددیدم گرفتند اشقیا دور و برت رادیدم نشسته شمر روی سینه ی تودیدم تمام لحظه های آخرت رابالا سرت بودم - گریبان می دریدموقتی که با پا بر زمین میزد سرت راآقای من هرکار می کردم نمی شدبیرون کشم از بین مقتل مادرت راسر را برید و برد و ... من ماندم همان جازانو زدم بوسه بگیرم حنجرت را
دلخوش آن مستحب ام که جوابش واجب باشد.
مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_16), گل مريم (2013_11_15), تسلیمی (2013_11_15), غزال رمیده (2013_11_16)
اسارت که دیگر ندارد کتک
مرا با زدن ها چرا می برند
به اینان بگو ای پدر جان مرا
چرا می زنند و کجا می برند
کشیدند اینجا چو جانم به خون
کجا دیگر از کربلا می برند
گهم بر روی خارها می کشند
گهم با سر نیزه ها می برند
به طعنی جگرهای ما خون کنند
به قهری دل ما ز جا می برند
به اطفال پاسخ ز سیلی دهند
زمانی که نام تو را می برند
* ترسم که شعر سنگ مزار من این شود *
* او هم جمال یوسف زهرا(س) ندید و رفت*
مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_16), گل مريم (2013_11_15)



در ماتم تو سحاب هم میگرید
منظومهی آفتاب هم میگرید
ای تشنهترین سلالهی کوثر عشق
از داغ تو چشم آب هم میگرید
دلخوش آن مستحب ام که جوابش واجب باشد.
مدیریت محتوایی انجمن (2013_11_16), مشعشع (2013_11_15), گل مريم (2013_11_15), غزال رمیده (2013_11_16)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)