امروز
در دوران دفاع مقدس، همه قوميتهاي ايراني حضور داشتند و از نظام و سرزمين خود دفاع كردند. در ميان رزمندگان از هر صنفي حضور داشت؛ سپاهي، ارتشي، دانشگاهي، دانشآموز، كارمند، كارگر و بازاري. همه اقشار از هر قوميتي دفاع از كشور را وظيفه خود ميدانستند و فارغ از مرزبنديهاي ظاهري در رفع خطر از اين سرزمين كهنسال، جانانه جنگيدند؛ عدهاي به شهادت رسيدند و به عزت ابدي دست يافتند، عدهاي سلامت جسمي خود را به مخاطره انداختند و هنوز هم آثار جراحت را بر بدن خود دارند و زجر ميكشند، عدهاي هم مظلومانه به دست دشمن نابكار گرفتار شدند و با پيكرهاي مجروح تن به قضاي اسارت دادند. جمع كثيري هم از زن و مرد و پير و جوان شبانهروز در پشت جبهه، رزمندگان را ياري كردند.
به گزارش پیمانه به نقل از تابناک، در اردوگاههاي رژيم صدام، همه قوميتها و اقشار حضور داشتند. به طوري كه ميشود گفت در هر اردوگاه، يك ايران كوچك شده به چشم ميخورد. وحدت و انسجام اسراي ايراني كه در ميان آنها، شماري از هموطنان مسيحي، زرتشتي و كليمي به چشم ميخوردند به گونهاي بود كه گاهي اعضاي كميته بينالمللي صليبسرخ ميگفتند «شما در عراق يك جمهوري اسلامي ديگر تشكيل دادهايد و اگر پرچم ايران را بر فراز اردوگاه به اهتزاز درآوريد اين حكومت به طور كامل موجوديت پيدا ميكند.»





نقل قول


شبکه های اجتماعی
لینک های مهم
درباره ما
پست الکترونیکی مدیریت سایت : info@shahrequran.ir